تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۷۰۲
کد خبر: ۲۱۷۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامدار ۴۰ درصدی دلسوز است یا ۲ درصدی؟ / سهامداران «فزرین» منتظر خبر‌های خوب باشند

‌می‌متالز - سهامدار اگر بخواهد اختیار سهم را واگذار کند، اختیار سهم را به یک شرکت ۴۰ درصدی واگذار می‌کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از صدای بورس، با توجه به تحولات بین المللی، قیمت محصولات گروه معدن و صنایع معدنی هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کند، با توجه به صادرات محور بودن این صنایع، آینده شرکت‌های بورسی صاحبان صنایع معدنی در بورس و اوراق بهادار نیز روشن است.

قدرت نقدشوندگی بالا

ابراهیم جمیلی، شرکت زرین معدن آسیا اظهار کرد: روند تغییرات درآمد عملیاتی «فزرین» در ۵ سال گذشته مثبت است. از نیمه سال ۹۸ سود شرکت و سود عملیاتی افزایشی بوده و انعطاف پذیری سهم نیز وضعیت بسیار خوبی دارد، قدرت نقدینگی شرکت به جز یک دوره بسیار کوتاه که خرید و فروش انجام نمی‌شد (آن هم به نفع سهامدار بود) بالاست حتی قدرت نقدشوندگی شرکت زرین معدن آسیا در بین شرکت‌های هم گروه بالاست.

وی با اشاره به روند صعود و نزول شاخص کل بورس بیان کرد: شاخص کل بورس در اوج، به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و در بدترین حالت افت، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید، این یعنی شاخص کل بورس در حدود ۴۵ درصد کاهش یافت وقتی شاخص کل بورس ریزشی می‌شود، یک سهم به تنهایی نمی‌تواند در مقابل این ریزش مقاومت کند.


افزایش سرمایه‌ای ۲ مرحله‌ای «فزرین»


شرکت زرین معدن آسیا گفت: در یک جدول مقایسه ای، عملکرد تمام شرکت‌های سرب و روی مورد بررسی قرار گرفت. این جدول نشان می‌دهد، ارزش بازار سهم فزرین در نیمه اول و دوم سال ۹۸ و ۹۹ چقدر بوده و در حال حاضر چقدر است. در یک نگاه مقایسه‌ای می‌توان فهمید، «فزرین» در یک نرم قابل قبول در حرکت است. اگر افزایش سرمایه‌ای که در ۲ مرحله انجام شده و تاثیر آن به قیمت را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم، در بسیاری از مواقع کاهش سهم «فزرین» نسبت به شرکت‌های دیگر بسیار معقول بوده است.

هیات مدیره نمی‌تواند در قیمت سهام دخالت کند


وی افزود: هیات مدیره «فزرین» مسوولیت تولید و فروش را دارد و باید دقت کند که سود عملیاتی و سود شرکت افزایش پیدا کند. هیات مدیره نمی‌تواند در قیمت سهم‌ها دخالت کند. باید دانش سهامداران خرد در بازار سرمایه افزایش پیدا کند تا فریب افرادی را که وعده غیر واقعی می‌دهد را نخورند، افرادی که می‌گویند اگر هیات مدیره شوم ارزش سهام را بالا می‌برم و یا در قیمت سهام دخالت می‌کنم، به واقع راست نمی‌گویند.


نهاد نظارتی بورس اجازه دخالت نمی‌دهند


جمیلی با بیان اینکه نهاد نظارتی بورس اجازه این دخالت را نمی‌دهند، گفت: دخالت در قیمت سهم جرم است و هر کسی که این کار را انجام دهد، مجرم است. هیات مدیره در یک شرکت به دنبال این است که به صورت واقعی تمام شاخص‌هایی که می‌تواند در قیمت سهم و مثبت بودن آن تاثیر گذار باشد را ارتقاء دهد.

مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا بیان کرد: سهامداران بزرگ تعداد مشخصی دارند، از زمانی که سهم «فزرین» فریز شد و خرید و فروش نمی‌شد و تا کنون که قیمت سهم نرمال شده و رو به بالاست، تنها سهامداران از این نماد حمایت کردند.

وی با مخاطب قرار دادن سهامداران این شرکت افزود: آماری که در سایت کدال و سایت شرکت قرار گرفته شده و اطلاع رسانی خواهد شد را بررسی کنید، فگستر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت زرین معدن آسیا، به ارزش ذاتی «فزرین» اضافه کرد. چطور می‌شود یک شرکت وابسته کمتر از ۲ ماه در شرایط نه چندان خوشایند بورس، بیشتر از ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند، این نشان از اعتماد به کارکنان و هیات مدیره شرکت خواهد بود.

جمیلی بیان کرد: در شرایط کنونی توصیه خرید و یا فروش سهم نداریم، هر کسی می‌خواهد سهم بخرد، حتما با یک مشاور بازار سرمایه مشورت کند.

سهامدار اختیار سهم را به یک شرکت ۴۰ درصدی واگذار می‌کند


جمیلی بیان کرد: امروز تصمیم گرفته شد وکالتنامه‌ای جمع کنیم و به اطلاع همگان خواهیم رساند، سهامدار اگر بخواهد اختیار سهم را واگذار کند، چرا باید این اختیار را به یک شرکت ۲ درصدی بدهد؟ اختیار سهم را به یک شرکت ۴۰ درصدی واگذار می‌کند. سهامدار ۲ درصدی دلسوز است و یا سهامدار ۴۵ درصدی؟


اقدام قانونی بر علیه متخلفان انجام می‌شود


وی گفت: کسانی که فکر می‌کنند با جو درست کردن می‌توانند شرایط را متشنج کنند، بدانند، فردا اقدام قانونی از طرف مرجع قانونی انجام می‌شود، هرکسی تخلف کرده باشد باید پاسخگو باشد.

مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا با بیان اینکه از سهامداران خرد تقاضا دارم به آمار‌ها و اطلاعیه‌های «فزرین» دقت کنند، بیان کرد: به دنبال کسانی هستیم که بتوانند کمک کنند حقوق سهامدار حفظ شود و این موضوع را در تمام مجامع مطرح کرده ایم، به طور قطع همه باید دست به دست هم دهیم، شرایط کنونی شرکت فزرین نشان از رشد دارد و سهامداران منتظر خبر‌های خوب باشند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده