تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۰۸۶
کد خبر: ۲۱۷۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع پتروشیمی نوری صورت گرفت؛

«نوری» سود ۱۴۲۰ تومانی تقسیم کرد

‌می‌متالز - در مجمع عمومی سالانه پتروشیمی نوری ۱۴۲۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی سالانه پتروشیمی نوری عصر روز یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ با حضور ۸۹ درصد از سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، تقی صانعی، مدیرعامل این شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد و گفت: پتروشیمی نوری در سال ۹۹ با وجود تحریم‌ها به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد.

تقی صانعی گفت: در سال گذشته با تولید ۴ میلیون ۸۶۵ هزار تن محصول به رکورد ۹ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۱۶ درصد بالاتر از ظرفیت برنامه‌ای رسیدیم و این در حالی است که متوسط تولید در کل ۶۰ شرکت صنایع پتروشیمی حدود ۸۵ درصد است.

همچنین بنزن در سال ۱۴۰۰ به قیمت خوبی رسیده و حاشیه سود مناسبی را ایجاد کرده است توانستیم با ۴۷۶ هزار تن بنزن ۱۱ درصد بالای ظرفیت اسمی تولید کنیم. ۷۹۲ هزار تن پارازایلین تولید کردیم که ۷ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی است.

در شاخص Crack spread که یکی از مولفه‌های مهم شرکت‌های پتروشیمی است در سال گذشته به عدد ۹۸ دلار در هر تن رسیدیم و این در حالی است که در پالایشگاه‌های مشابه نوری که از میعانات گازی استفاده می‌کنند این شاخص حدود ۳۵ است. Crack spread سه برابری در پتروشیمی نوری از مزیت‌های رقابتی ما است و نشان می‌دهد که شرکت بهترین بهره را از میعانات گازی می‌برد.


رشد ۲۰۰ درصدی ارزش هر سهم


صانعی ادامه داد: ارزش هر سهم «نوری» در سال ۹۹ رشد ۲۰۰ درصدی داشت و افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل سود انباشته انجام شد.


اقدامات نوری در سال ۱۴۰۰


مدیرعامل پتروشیمی نوری تصریح کرد: از مهمترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۰ تولید پایدار بالای ظرفیت اسمی، راه اندازی واحد آمونیاک و ادامه انجام پروژه واحد اوره پتروشیمی هنگام، ادامه انجام پروژه شیرین سازی هوی اند، ادامه انجام پروژه زیروفلرینگ، اجرای طرح BPMN در فرایند ۸۵ گانه شرکت خواهد بود که در نهایت تولید شرکت به ۱۰۶ درصد ظرفیت اسمی می‌رسد.


رشد سودآوری


صانعی خاطر نشان کرد: همچنین سود عملیاتی پتروشیمی نوری ۲۸۶درصد، سود خالص ۲۷۰ و درآمد عملیاتی ۸۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: کرک اسپرد محصولات شرکت از ۸۹.۳ دلار در هر تن خوراک در سال ۹۸ به حدود ۹۸ دلار در هر تن خوراک در سال ۹۹ افزایش یافته است.

صانعی در خصوص پتروشیمی هنگام گفت: فاز آمونیاک هنگام پایان سال ۱۴۰۰ و واحد اوره در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: تولید در ۴ ماهه سال جاری حدود ۱۰۷ درصد بالاتر از ظرفیت تولید است و قیمت خوراک نیز تفاوت چندانی با ماه‌های پایانی سال گذشته نداشته است.

وی در پاسخ به سوالات سهامداران گفت: با بالا رفتن قیمت صادراتی پارس جنوبی حاشیه سود شرکت کاهش نخواهد یافت.

بازارگردان شرکت یکی از حرفه ای‌ترین بازارگردان‌ها است و در مواقعی که نماد صف فروش یا خرید است به تمام تکالیف عمل کرده است. در بازار متعادل بازارگردان ما آمار خرید بالایی دارد که معنای آن حمایت از سهم است.

در مراسم این مجمع صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت.

سازمان حسابرس به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و به‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

همچنین در پایان تقسیم سود ۱۴۲۰۰ ریالی به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده