تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۰۷۰
کد خبر: ۲۱۷۸۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو در کرمان افتتاح شد

‌می‌متالز - مجتمع تولید آهک و دولومیت کلسینه شده شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه در شهرستان کرمان به صورت ویدئوکنفرانسی با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، این مجتمع که بزرگترین مجتمع آهک و دولومیت کلسینه شده در ایران نامیده می‌شود برای تامین نیاز مجتمع‌های فولادسازی شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) احداث شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) در این خصوص گفت: با آغاز بهره‌برداری از مجتمع آهک و دولومیت ممرادکو، معادن سنگ آهک و دولومیت منطقه کرمان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود که زمینه اشتغال پایدار ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم در این طرح فراهم شود.

وی بیان داشت: فناوری مورد استفاده در مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو، کوره‌های دوقلوی پیشرفته محسوب می‌شود که در نوع خود از کمترین میزان انتشار آلاینده‌ها و بیشترین بهره‌وری انرژی برخوردار بوده است.

درباره فرآیند کار در این مجموعه اعلام شده که آهک و دولومیت پخته یا کلسینه شده دو ماده مصرفی در صنعت فولاد هستند که کیفیت، نحوه نگهداری و استفاده آن‌ها روی محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد.

امروز در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد که این طرح‌ها شامل مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان است.

برای اجرایی شدن این طرح‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۱۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده