تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۸۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

شرط تسریع فرایند ورود پول پارک شده به بورس

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: استقرار دولت جدید و پس از آن نرخ بهره و مالیات می‌تواند شرایط ورود پول پارک شده را تسریع کند.

به گزارش می‌متالز، ناصر کشاورز درباره رشد بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به رکود بخش مسکن و ریزش رمزارز و سایر بازارها، جای مناسبی برای ورود پول وجود ندارد به همین دلیل وارد بورس شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذاران بااحتیاط بیشتری نسبت به گذشته در حال خرید کردن هستند و این عامل موجب ریزشی شدن بازار در برخی از روز‌ها است و اتفاق خاصی نیست و طبیعی است.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل ریزش در روز‌های گذشته، می‌توان به برگزاری مجامع اشاره کرد که برخی به دنبال رفتن به مجمع نیستند ازاین‌رو عرضه در بازار زیاد و کمی سمت‌وسوی بازار تحت تأثیر قرار می‌گیرد، اما با تمام این موارد در ادامه تیرماه و مردادماه با بازار خوبی مواجه خواهیم بود.

کشاورز درباره تأثیر نرخ دلار بیان کرد: اگر ثبات نرخ دلار بیشتر شود طبعاً برنامه‌ریزی برای شرکت‌ها بهتر صورت خواهد گرفت و سرمایه به سمت تولید حرکت خواهد کرد و روی بورس تأثیر خواهد گذاشت.

کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط تسریع فرایند ورود پول‌های پارک شده به بازار خاطرنشان کرد: در ابتدا استقرار دولت جدید و پس‌ازآن نرخ بهره و مالیات، بسیار در این زمینه بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: اگر دولت آینده به دنبال اعمال انضباط مالی باشد و نرخ بهره را کاهش و اخذ مالیات را دنبال کند در ورود پول به بورس مثمر ثمر خواهد بود و حتی اعمال تشویق به شرکت‌هایی که طرح توسعه و سودآوری داشتند می‌توان پول‌های پارک شده را به سمت بازار سوق داد.

کشاورز درباره آینده بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود شاخص بین یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد درحرکت باشد تا دولت آینده مستقر و سیاست‌های اقتصادی مشخص شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده