تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۱۸۲۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سنگ آهن در انتظار جهش

‌می‌متالز - شروع دوباره تولید در کارخانه‌های تانگشان، قیمت سنگ آهن را جهشی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه جهش و همزمان با از سرگیری تولید کارخانه‌های تولید در تانگشان، با افزایش تقاضا مواجه شد.

بر اساس مشاوره Mysteel، تولید فولاد در برخی از تولیدکنندگان به دلیل صدمین سالگرد حزب کمونیست و سیاست‌های مربوط به محیط زیست محدود شده است، و نرخ بهره کوره‌های بلند از ۲ جولای نسبت به هفته قبل کاهش داده است.

تحلیلگران SinoSteel Futures در یادداشتی نوشتند: “همانطور که ​​تانگشان تولید خود را از سر گرفت، تقاضای کوتاه مدت به سطح قبل از صد سال بازگشت خواهد یافت”.

معاملات آتی سنگ آهن معامله شده در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه سپتامبر، با افزایش ۵٫۶ درصدی به ۱،۲۲۶ یوان (۱۸۹ دلار و ۸۰ سنت) در هر تن رسید، که بالاترین سطح از ۱۱ ژوئن است.

به تازگی تأمین فولاد با فشار فزاینده‌ای روبرو شده است، زیرا برخی مناطق برنامه‌های کاهش تولید را افزایش داده اند در حالی که برخی از کارخانه‌ها با ضرر روبرو هستند.

با این حال، تقاضای فعلی به وضوح در اوج فصل نیست و انتظار می‌رود قیمت‌های فولاد نوسانات محدود خود را حفظ کند.

افزایش قیمت سنگ آهن می‌تواند فرصتی برای تامین ارز واحد‌های خصوصی در ایران باشد. محدود شدن صادرات سنگ آهن، تامین نقدینگی برای واحد‌های سنگ آهن که در بالادست زنجیره ارزش قرار دارند را دشوار کرده است اتفاقی که در نهایت منجر به کاهش مواو اولیه می‌شود و واحد‌های فولادی را با مشکل همراه می‌کند.

صادرات در برهه‌ای از زمان که بازار شرایط مناسبی دارد به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن کمک خواهد کرد. امروز توسعه اکتشافات که اصلی‌ترین گلوگاه زنجیره ارزش فولاد است نیازمند سرمایه گذاری و تامین ماشین آلات است. درواقع ارز حاصل از صادراتی بخشی از کنسانتره و گندله می‌تواند این تامین ارزی را انجام دهد. البته استفاده از سازوکار بورس و صادرات پس از عرضه در این تالار علاوه بر تامین نیاز داخلی به درآمد‌های ارزی نیز کمک خواهد کرد.

منبع: صنعت کار

عناوین برگزیده