تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۲۱۸۳۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد

وجود ۹ واحد معدنی غیر فعال در سلماس

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۹ واحد معدنی در سلماس غیرفعال است که باید برنامه ریزی لازم برای بازگشت این واحد‌ها به چرخه فعالیت صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی امروز ۲۲ تیرماه طی سفر به سلماس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه خدادادی و زیرزمینی در شهرستان سلماس، بیان کرد: در حال حاضر سلماس ۱۳ واحد معدنی فعال دارد که سالانه ۴۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی از این واحد‌ها استخراج می‌شود.

بابایی با اشاره به وجود ۹ واحد معدنی غیر فعال در شهرستان سلماس افزود: ذخیره قطعی این معادن بیش از یک میلیون و ۴۰۰۰ تن انواع مواد معدنی است و باید برنامه ریزی لازم برای بازگشت این واحد‌ها به چرخه فعالیت صورت گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در خصوص مشکلات معادن راکد سلماس که عمدتا مربوط به تراورتن، مرمر، سنگ گچ، سنگ آهن، بازالت، مصالح شن و ماسه، سیلیس و پوکه معدنی است، تصریح کرد: عدم وجود صنایع مناسب فرآوری سنگ‌های معدنی، عدم وجود شبکه برق در برخی معادن راکد جهت ایجاد واحد‌های فرآوری و بازیابی باطله سنگ معدن و همچنین عدم وجود راه ارتباطی مناسب در منطقه معدنی صوفی آباد با وجود داشتن ۵ واحد معدنی از عمده مشکلات این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر در حوزه معادن سلماس مشغول به کار هستند، اظهار کرد:هم اکنون ۲۰ کارخانه فرآوری مواد معدنی نیز در سلماس فعال است که مرمر، تراورتن، پوکه معدنی و شن و ماسه را فرآوری و به بازار عرضه می‌کند.

بابایی با اشاره به راکد و غیرفعال بودن ۱۲۰ معدن این استان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، خاطرنشان کرد: توسعه و فعال سازی معادن زمینه ساز آبادانی و رفع مشکلات زیرساختی در شهرستان‌هاست و در این راستا باید موانع استفاده از ظرفیت توسعه معادن با همکاری دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده