تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۵۳۴
کد خبر: ۲۱۸۴۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سهام آسیا قرمزپوش شد

‌می‌متالز - با وجود اعلام ثبات در سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن اکثر سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه سقوط کردند.

به گزارش می‌متالز، با ثابت ماندن سیاست پولی بانک ژاپن، سهام معاملات آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز جمعه کاهش یافت. نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۱.۰۸ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۲۶ درصد افت داشت. بانک مرکزی ژاپن پیش بینی تولید ناخالص داخلی واقعی خود را برای سال ۲۰۲۱، نسبت به پیش بینی رشد ۴ درصد در ماه آوریل به ۳.۸ درصد کاهش داد.

بانک ژاپن هم هدف کنترل منحنی بهره خود را برای نرخ بهره کوتاه مدت منهای ۰.۱ درصد و برای سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن صفر درصد نگه داشت. کنترل منحنی سود، سیاستی برای تحریک اقتصاد این کشور است و مستلزم صفر نگه داشتن سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن است. به دنبال این اعلامیه، ین ژاپن در ۱۱۰.۰۱ در هر دلار معامله شد، در مقابل بالاترین قیمت ۱۰۹.۷۲ در برابر دلار.

کاسپای کره جنوبی ۰.۶۸ درصد کاهش یافت. در چین، کامپوزیت شانگ‌های ۰.۱۴ درصد افت کرد در حالی که شنژن ۰.۳۹۶ درصد کاهش داشت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۱۴ درصد افت کرد. اس اند پی/‌ای اس اکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۱۳ درصد پایین‌تر معامله شد. ام اس سی آی جامع‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۵۱ درصد پایین‌تر معامله شد.

در شب گذشته وال استریت، اس اند پی ۵۰۰ با افت ۰.۳۳ درصد به ۴۳۶۰.۰۳ رسید در حالی که کامپوزیت نزداک با ۰.۷ درصد افت به ۱۴۵۴۳.۱۳ رسید. داو جونز ۵۳.۷۹ واحد افزایش داشت و به ۳۴۹۸۷.۰۲ رسید.

ارز‌ها و نفت

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش اخیر، در سطح ۹۲.۶۰۵ قرار گرفت.

دلار استرالیا در پی کاهش دیروز، در قیمت ۰.۷۴۳۳ دلار تغییر کرد.

قیمت نفت در معاملات صبح آسیا اندکی تغییر کردند و معاملات آتی نفت خام برنت در زیر خط ثابت و با ۷۳.۴۵ دلار در هر بشکه معامله شد. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۷۱.۶۷ دلار در هر بشکه کمی بیشتر بود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده