تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۲۱۸۶۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز بکار مجدد کارخانه سیمان پیوند گلستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: فعالیت کارخانه سیمان پیوند گلستان که در پی خاموشی‌های اخیر متوقف شده بود با سهمیه برق ۴ و نیم مگاواتی و با ظرفیت کم در حال تولید است.

به گزارش می‌متالز، حسین طلوعیان اظهار کرد: برق کارخانه سیمان پیوند گلستان۱۸ مگاوات است و تنها اجازه داده شد با ده درصد ظرفیت یعنی نزدیک به ۲ مگاوات کار کند که این امکان پذیر نبود، زیرا برای ادامه فعالیت نیاز به حداقل ۴ و نیم مگاوات برق است.

طلوعیان ادامه داد: زمانی که سیمان در بازار کم یاب شود نوسانات قیمت به وجود می‌آید و در پی تعطیلی کارخانه قیمت سیمان افزایش ۲۵ درصدی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در طی چند روز اخیر برق ۴ و نیم مگاوات در برخی از ساعات به کارخانه داده شد افزود: اگر برق به همین روال داده شود کارخانه میتواند فعالیت داشته باشد و بتواند کمبود‌های به وجود امده سیمان در بازار را جبران و قیمت را متعادل کند.

وی تصریح کرد: بنا به مصوبه دولت، تبصره سوم، برق شهرک‌های صنعتی نباید قطع شود و ما در استان گلستان صنایع بزرگ نداریم، ولی متاسفانه شرکت توزیع برق استان به مصوبه دولت عمل نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در کارگروه تسهیل مطرح شد و پیرو مکاتبه استاندار گلستان با اقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، خوشبختانه در طی روز‌های اخیر برق شهرک‌های صنعتی قطع نشده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده