تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۲۱۸۶۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه‌های فملی از سوی میدکو

‌می‌متالز - در روز معاملاتی چهارشنبه ۲۳ تیر ماه شرکت مرکز مدیریت بدهی وزارت اقتصاد که در طول هفته یکی از خریداران عمده اسناد خزانه بوده است، در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، اقدام به فروش این اوراق نمود. در مقابل بانک قرض الحسنه رسالت روند خرید طول هفته خود را ادامه داد و در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۷۱ هزار ورقه توسط بانک رسالت خریداری شد.

به گزارش می‌متالز، در روز معاملاتی چهارشنبه ۲۳ تیر ماه شرکت مرکز مدیریت بدهی وزارت اقتصاد که در طول هفته یکی از خریداران عمده اسناد خزانه بوده است، در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، اقدام به فروش این اوراق نمود. در مقابل بانک قرض الحسنه رسالت روند خرید طول هفته خود را ادامه داد و در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۷۱ هزار ورقه توسط بانک رسالت خریداری شد.

در این بین، سازمان تأمین اجتماعی، شرکت پالایش نفت آیادان و شرکت نفت پاسارگاد نیز به جمع خریداران اسناد خزانه پرداختند تا میزان مالکیت خود را به میزان ۱۷۳ هزار ورقه، ۲۷۲ هزار ورقه و ۱۴۲ هزار ورقه افزایش دهند. در پایان هفته معاملاتی گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آتیه نوین تنها سهامداران اوراق منفعت دولتی بوده که اوراق تحت مالکیت خود را به فروش رسانده است. این صندوق ۱.۶ میلیون برگ اوراق منفت را به فروش رساند تا میزان مالکیت خود را به ۱.۷ میلیون سهم برساند.

در معاملات اوراق مرابحه عام نیز بانک مرکزی و بانک گردشگری با خرید ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار ورقه و ۱۴۶ ورقه بزرگ‌ترین خریداران این اوراق بوده اند. بانک صادرات نیز با فروش ۱۶ میلیون ورقه بزگترین عرضه‌کننده و فروشنده اوراق مرابحه عام بوده است. در بازار سهام نیز شاهد حمایت سهامداران عمده از نماد‌هایی همچون «برکت» و «دسبحان» بوده ایم که در کنار بازارگردان اقدام به خرید سهام عرضه شده نمودند.

در این بین، صندوق بیمه روستایی و عشایر یکی از سهامداران عمده بود که در آخرین روز معاملاتی هفته پیش در دو نماد «فولاد» و «میدکو» حدود ۵ میلیون سهم و ۴.۵ میلیون سهم خرید کرده است. شرکت «میدکو» نیز اقدام فروش ۱۸۰ میلیون سهم «فملی» نمود که این امر موجب شد درصد مالکیت این شرکت به ۳.۰۵ درصد کاهش یابد.

بیمه سینا و بیمه کوثر دو شرکت بیمه‌ای فعال در کنار بیمه مرکزی و بیمه ایران بوده اند که اقدام به خرید سهام کردند. این دو شرکت بیمه به ترتیب در دو نماد «ثاخت» و «شکربن» مالکیت خود را با خرید ۳۰۰ هزار سهم و ۷۱ هزار سهم میزان مالکیت خود را به ۹۲ میلیون سهم و ۴.۳ میلیون سهم رساندند.

در نماد «کچاد» شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید با خرید ۶۵ هزار سهم میزان مالکیت خود را به ۳۹.۴۷ درصد رساند. علاوه بر این، صندوق آتیه کارکنان بانک سپه نیز با خرید ۱۰ هزار سهم مالکیت خود را به ۴.۰۵ درصد رساند. در بین سهامداران بانکی، بانک سینا تنها بانک حاضر در روز معاملاتی چهارشنبه بوده است که میزان سهام تحت مالکیت خود را فروخت. این بانک با فروش ۱.۴۵ میلیون سهم پاکدیس میزان سهام تحت مالکیت خود را به ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم رساند.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده