تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۱۸۷۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

بازار ارمنستان، فرصتی ویژه برای بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار ارمنستان فرصتی ویژه برای بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی به‌ویژه در عرصه صنایع غذایی، لوازم خانگی و خشکبار است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان با بیان این مطلب با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان در هفته جاری افزود: ارمنستان جزو کشور‌های اتحادیه اوراسیا است که می‌تواند به‌عنوان مسیر حمل و نقل کالا‌های ایرانی به روسیه و با توجه به تحریم‌ها، حتی به کشور‌های اروپایی مد نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از این فرصت اضافه کرد: از این مسیر می‌توان به صادرات کالا، عرضه فناوری‌ها و همچنین ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی پرداخت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به دیدار وزیر بازرگانی ارمنستان در سفر سال گذشته وی به کشورمان ادامه داد: در آن دیدار درخصوص مکان یابی، طراحی و ساخت شهرک‌های صنعتی در این کشور از سوی این سازمان اعلام آمادگی شد.

رسولیان به تجربه مشابه ساخت شهرک صنعتی از سوی ایرانی‌ها در هرات افغانستان در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: این مهم سبب شد تا سرمایه گذاری در این منطقه افغانستان به‌طور عمده مبتنی بر فناوری ایرانی بوده و نقش خوبی در توسعه صادرات کشورمان داشته باشد.

وی همچنین به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و تولیدی ایران در ایروان در حدود دو ماه گذشته اشاره کرد که با حضور قوی شرکت‌های ایرانی همراه شد و گفت: در آن نمایشگاه، تفاهم نامه‌ای برای توسعه تبادلات تجاری، توسعه همکاری صنایع کوچک و اعلام نیازمندی‌های صنعتی از سوی طرف ارمنی تفاهم شد که در هفته جاری به امضاء رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: صنعت ارمنستان به شدت نیازمند صنعت کشورمان است و می‌توان از این مسیر منافع خوبی برای کشور تعریف کرد.

رسولیان تصریح کرد: باید از فرصت‌ها به‌موقع استفاده کرد، زیرا در غیر این صورت، سایر کشور‌ها و رقبا جایگزین ما در این کشور همسایه خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان شرایط را برای حضور شرکت‌های ایرانی به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط که توان رقابت دارند در بازار این کشور فراهم کرد تا ضمن کسب بازار و حضور دائمی در ارمنستان، به سایر بازار‌های جهانی از طریق این کشور ورود کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده