تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۱۸۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد:

تسریع در تحقق اهداف صنعتی با ایجاد شهرک‌های غیردولتی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس شکل گیری شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان را مهم توصیف کرد و گفت: ایجاد شهرک‌های غیر دولتی رشد و توسعه صنعت استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را تسریع می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا ایزدی در حاشیه مراسم کلنگ زنی شهرک صنعتی غیر دولتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: با حمایت‌های انجام شده توسط مسئولان ارشد استانی، شاهد ورود متقاضیان جدیدی برای احداث شهرک‌های صنعتی غیردولتی در استان هستیم که این امر نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری در سطح استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس شکل گیری شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایجاد واحد‌های صنعتی و تولیدی در گستره استان، نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعت استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد داشت که با ایجاد شهرک‌های غیردولتی می‌توان تحقق این امر را تسریع نمود.

ایزدی ایجاد شهرک‌های صنعتی را زمینه‌ساز توسعه صنعت و اشتغال استان دانست و افزود: با کلنگ زنی این شهرک صنعتی، کار‌های عمرانی آن نیز هرچه سریعتر آغاز گردد.

وی ایجاد شهرک‌های غیردولتی را در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بیان نمود و اضافه کرد: این شهرک صنعتی غیر دولتی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار (قابل افزایش به ۳۳۰ هکتار) با میزان سرمایه گذاری۱۴ هزار میلیارد ریال، با پیش بینی اشتغال مسقیم ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و پیش بینی اشتغال غیر مستقیم ۷ هزار نفر با استقرار تعداد ۴۱۰ واحد صنعتی احداث خواهد شد.

ایزدی به اهمیت همکاری بخش خصوصی در امر تولید اشاره کرد و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی غیردولتی به مانند شهرک‌های صنعتی دولتی از مزایای قانونی شهرک‌های صنعتی ایران برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان صمت فارس در ادامه با تاکید بر حفظ سلامت محیط زیست عنوان کرد: نگهداری و مراقبت از محیط زیست برای داشتن هوایی پاک و سالم از اولویت‌های اساسی ماست از همین منظر تمامی فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه با برنامه ریزی مناسبی طراحی و اجرا شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده