تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۱۸۷۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
محرز:

وضعیت کرونا در کشور فاجعه بار است/ تامین اکسیژن رایگان شرکت فولاد مبارکه نجات بخش شد

‌می‌متالز - عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور فاجعه بار است و تامین اکسیژن رایگان شرکت فولادمبارکه می‌تواند از وضعیت بحرانی کنونی بکاهد.

به گزارش می‌متالز، مینو محرز اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور فاجعه بار است و هیچ گاه چنین وضعی را شاهد نبودم. تسریع روند واکسیناسیون می‌تواند از تلفات و مرگ و میر‌های ناشی از ابتلا سویه دلتا جلوگیری کند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سویه هندی کرونا به دلتا پلاس هم گسترش یافته است، تصریح کرد: درصد افرادی که واکسینه شدند زیاد نیست و تا زمانی که شرایط انتقال ویروس از انسان به انسان دیگر فراهم باشد شیوع واریانت کرونا تسریع می‌یابد.

وی توصیه کرد: در حال حاضر هر واکسنی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، استفاده شود تا این شرایط مهار شود. اگرچه هیچ واکسنی نمی‌تواند سویه‌های جهش یافته کرونا را پوشش دهد، اما از نوع شدید و مرگ و میر می‌کاهد و با ایمنی ۸۰درصدی جامعه، واریانت‌های جدید کاهش می‌یابد.

محرز تامین اکسیژن رایگان شرکت فولاد مبارکه برای مراکز درمانگر را مورد تحسین قرار داد و افزود: باید به مدیران انسان دوست این شرکت تبریک گفت و از زحمات شرکت فولاد مبارکه تشکر می‌کنم چراکه در وضعیت بحرانی کرونا بسیاری از بیمارستان‌های مناطق کم برخوردارکشور با کمبود اکسیژن مواجه هستند و با توجه به ضرورت نیاز اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا؛ اگر این اقدام خیرانه شرکت فولاد مبارکه نبود قطعا اوضاع تلفات کرونایی افزایش می‌یافت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده