تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۴۵۱
کد خبر: ۲۱۸۸۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کمبود و گرانی سیمان شغل کارگران ساختمانی را تهدید می‌کند

‌می‌متالز - نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه کمبود و افزایش قیمت سیمان باعث بیکاری کارگران ساختمانی شده گفت: افزایش قیمت سیمان شغل کارگران ساختمانی را تهدید کرده است.

به گزارش می‌متالز، هادی ساداتی؛ نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره افزایش قیمت سیمان گفت: در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در کشور به ۸۰ هزار تومان رسیده است و این مساله باعث بیکاری کارگران شده است.

وی با بیان اینکه قطعی برق و افزایش هزینه‌های تولید باعث شده است که قیمت هر پاکت سیمان در کشور افزایش یافته است، این مساله باعث خوابیدن تمام پروژه‌های ساختمانی شده است و کارفرمایان می‌گویند برای ما مقرون به صرفه نیست و ساخت و ساز از بین رفته است.

ساداتی با بیان اینکه همه منتظر روی کار آمدن دولت جدید هستند گفت: دولت دوازدهم نهایت بی مسوولیتی درباره مسکن و زندگی کارگران داشته است. با این وضعیت تمام کارگران ساختمانی بیکار و به سمت کار‌های کاذب دیگر رفته اند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی افزود:کارگران ساختمانی در زمان کرونا آسیب زیادی دیده بودند با گران شدن قیمت سیمان مجدد آسیب دیدند.

ساداتی بیان کرد: متاسفانه کرونا باعث شد بخش زیادی بیکار و تنها ۳۰ درصد مشغول کار باشند، و مابقی کارگران ساختمانی هم که بیکار و خانه نشین شده اند قادر به امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی نباشند، چون امیدشان به نقاشی ساختمان یا تعمیر لوله و تاسیسات خانه‌ها بود که به دلیل بیماری کرونا و کاهش تقاضا کار کمتر به آن‌ها پیشنهاد می‌شود و از این جهت اشتغال و معیشت آن‌ها به خطر افتاده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حل مشکل کارگران فاقد بیمه بیکاری گفت: مقام معظم رهبری همواره دغدغه مردم را به عنوان دغدغه کشور مطرح فرموده اند و تاکید ایشان در ورود سازمان تأمین اجتماعی به موضوع کارگران فاقد بیمه بیکاری یکی از خواسته‌های همیشگی کارگران ساختمانی بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده