تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۱۹۰۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عباسپور تشریح کرد:

تعیین اولویت‌های کمیسیون صنایع؛ از ساماندهی صنعت خودرو تا فعال‌سازی معادن

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساماندهی مشکلات موجود در حوزه سیمان، فولاد، خودرو، لوازم خانگی، فعال‌سازی معادن، رفع موانع تولید، جهت‌دهی به منابع بانکی به سمت تولید، تنظیم میزان واردات را از جمله اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن برشمرد.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباس پور در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۷ تیر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز پس از تبادل نظر میان اعضا، اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن بررسی و تعیین شد؛ یکی از این اولویت‌ها تاکید بر اجرای شبکه ملی اطلاعات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال‌های گذشته دولت عملکرد مناسبی در اجرای برخی قوانین در حوزه تولید، صنعت و معدن مانند قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، تسهیل بازار کسب و کار، مبارزه با قاچاق کالا، ارتقا کیفیت خودرو و... نداشت که مقرر شد با اعمال وظایف نظارتی، زمینه اجرایی شدن آن‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی مشکلات موجود در حوزه سیمان، فولاد، خودرو، لوازم خانگی، فعال‌سازی معادن، رفع موانع تولید، جهت‌دهی به منابع بانکی به سمت تولید، تنظیم میزان واردات با تولید به گونه‌ای که واردات در جهت تقویت تولید باشد، راه‌اندازی واحد‌های نیمه فعال و تعطیل، ایجاد ظرفیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی به عنوان اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده