تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۹۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۲۰۳ واحدی رقم خورد؛

ورود آیفکس به کانال ۱۹ هزار واحد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۸ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۰۳ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۴۹ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته فرابورس ایران، بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵۵ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۹۱ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۳ واحد، سرمایه گذاری صبا تامین با ۲۰ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت اعتباری ملل با ۷ واحد، بانک دی با ۶ واحد، بیمه تجارت نو با ۵ واحد، شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران با ۳.۴۸ واحد و شرکت آهن و فولاد ارفع با ۳.۲۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت نفت پاسارگاد و شرکت صنعتی دوده فام با ۵ درصد، بیمه پاسارگاد با ۴.۹۱ درصد، شرکت قاسم ایران و شرکت فرآوری زغال سنگ پرورده طبس با ۴.۸۷ درصد، شرکت سیمان لار سبزوار با ۴.۸۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود با ۴.۶۷ درصد، بیمه تجارت نو با ۴.۶۶ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب با ۳.۹۲ درصد، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۳.۶۹ درصد و شرکت اعتباری ملل با ۳.۱۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده