تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۹۱۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۸ هزار واحد افزایش؛

شاخص سبزپوش به استقبال تعطیلات کرونایی رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۸ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۸ هزار و ۴۲۰ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به عدد ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۷۴۰ واحد افزایش به ۲۵۵ هزار و ۸۱۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۴ هزار و ۸۵۹ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۱ هزار و ۱۱۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۸ هزار و ۱۹۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد، گروه سیمان با ۴۳ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۳ هزار و ۵۰ معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۹۸ میلیارد و گروه مواد دارویی با ۳۸ هزار و ۵۱۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۷۸۰ واحد، گروه مپنا با ۷۷۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۷۵ واحد، شرکت صنعتی و معنی چادرملو با ۶۵۴ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل بانک پارسیان با ۳۳۷ واحد، شرکت آلومینیوم ایران با ۱۵۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان با ۱۲۶ واحد، شرکت سایپا با ۹۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان با ۹۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان با ۵ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین و شرکت داده پردازی ایران با ۴.۹۷ واحد، شرکت مارگارین با ۴.۹۶ درصد، شرکت صنایع خاک چینی ایران با ۴.۹۳ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۴.۸۷ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، سرمایه گذاری استان گلستان و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با ۴.۹۹ درصد، شرکت کارگزاران بورس اوراق بهادار با ۴.۹۸ درصد، شرکت قند نیشابور با ۴.۲۶ درصد، شرکت کارخانجات داروپخش با ۴.۲۵ درصد و شرکت سیمان غرب با ۴.۰۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده