تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۱۹۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری مجامع به تعویق نمی‌افتد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه اقدام کنند، از این‌رو برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی در بازه زمانی ۲۹ تیر ماه تا سوم مرداد به قوت خود باقی است.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: ناشران بورسی با مراجعه به پورتال شرکت مدیریت فناوری بورس و حضور در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز برای برگزاری مجامع در تعطیلات پیش‌رو دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس افزود: با توجه به این که مطابق با اساسنامه، شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه اقدام کنند، از این‌رو برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی در بازه زمانی ۲۹ تیر ماه تا سوم مرداد به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد: یکی از نیاز‌های اساسی ناشران برای برگزاری مجامع، دسترسی آن‌ها به فهرست آخرین سهامداران خود پیش از برگزاری مجمع است. با توجه به تعطیلات پیش رو و ضرورت برگزاری مجامع برای برخی از ناشران، این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به پورتال شرکت مدیریت فناوری بورس به این اطلاعات به صورت غیرحضوری دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ادامه داد: آن دسته از ناشرانی که فهرست آخرین سهامداران خود را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت می‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به این شرکت اطلاعات مورد نیاز را در اختیار بگیرند.

دهقان خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت فناوری بورس به عنوان پیمانکار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دسترسی‌های لازم را برای کارشناسان این شرکت فراهم کرده است. به این ترتیب، اطلاعات مورد نیاز ناشران در این مدت از سامانه قابل استخراج است و در اختیار درخواست‌کنندگان قرار می‌گیرد تا اختلالی در روند برگزاری مجامع در فرصت قانونی ایجاد نشود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده