تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۷
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۱۹۱۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نقش مثبت سه عامل بر بورس و پیش بینی بهبود وضعیت در نیمه دوم سال

‌می‌متالز - کارشناس بازارسرمایه با اعلام نقش مثبت سه عامل بر بورس و ورود نقدینگی از دیگر بازار‌ها، پیش بینی کرد وضعیت بازار در ۶ ماه دوم سال بهتر و معقول‌تر از نیمه نخست باشد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی صفاری در خصوص اثر لغو احتمالی تحریم‌ها بر معاملات بورس گفت: این اتفاق به عنوان خبری بسیار مثبت تلقی می‌شود که می‌تواند روند بازار را تحت تاثیر قرار دهد و زمینه رونق را فراهم کند. اجرای حتمی این موضوع باعث کاهش هزینه شرکت‌ها می‌شود و در کلیت بازار بخصوص سهام شرکت‌های صادرات محور، اثر مثبتی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با کاهش هزینه مبادله‌ها به مرور، زمینه افزایش سودهی بازار و سهام فراهم خواهد شد؛ بنابراین امید می‌رود با اجرای هر چه زودتر لغو تحریم‌ها بتوان شاهد اثر مثبت این اتفاق در بازار بود. اکنون دیگر خطر چندان جدی تهدیدکننده معاملات بورس نیست. در کنار لغو احتمالی تحریم‌ها می‌توان به دلیل حمایت‌های صورت گرفته از سوی رییس دولت سیزدهم شاهد معاملات بسیار معقولی طی روز‌های آینده بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همیشه بازار در ۲ ماه پایانی فصل تابستان با روند منفی همراه می‌شود، اما سال جاری به دلیل انتشار خبر‌های مثبت و اثر آن‌ها نمی‌توان شاهد چندان روند منفی جدی بود. سال گذشته بازار تحت تاثیر افزایش شدید نرخ دلار با سود‌های بسیار چشمگیری همراه شد در حالی که سهامداران نباید به دلیل ثبات نرخ دلار در انتظار سود تورمی از این بازار باشند.

صفاری عنوان کرد: در کنار اخبار مثبت اثرگذار بر بازار، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه هم در روند معاملات اثر مثبت ایجاد و زمینه ورود نقدینگی از دیگر بازار‌ها به سمت بورس را فراهم می‌کند. معاملات در ۶ ماه دوم سال جاری بسیار بهتر و معقول‌تر از نیمه نخست سال خواهد بود. این موضوع می‌تواند زمینه کاهش هیجان‌های ایجاد شده را کاهش دهد؛ بنابراین بهتر است سهامداران صبوری کنند تا ضرر و زیان‌های چند ماه گذشته را در همین بازار جبران کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده