تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۲۱۹۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ سیگنال جدید برای قیمت دلار / خبری که دلار را گران کرد

‌می‌متالز - قیمت نفت افت قابل توجهی داشته که برای درآمد‌های نفتی ایران سیگنال مثبتی نیست و از سوی دیگر بازار ارز نسبت به خبر بررسی تحریم جدید ایران توسط آمریکا واکنش نشان داده است.

به گزارش می‌متالز، دلار پس از تعطیلات چه می‌شود؟ قیمت نفت افت قابل توجهی داشته که برای درآمد‌های نفتی ایران سیگنال مثبتی نیست و از سوی دیگر بازار ارز نسبت به خبر بررسی تحریم جدید ایران توسط آمریکا واکنش نشان داده است. با این روند انتظار‌ها بر این است که تصورات معامله‌گران نسبت به آینده ارز کمی متفاوت از گذشته شده است.

نفت برنت پس از آنکه اوپک و متحدانش به توافقی برای افزایش تولید تا پایان سال و همچنین سال بعد رسیدند، به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر تنزل کرد. همزمان با کاهش قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار، بیژن زنگنه با اعلام اینکه پس از تصمیم نشست یکشنبه اوپک‌پلاس قیمت نفت روندی افزایشی نخواهد داشت، تاکید کرده است: «قیمت بالای نفت در بلندمدت به سود تولیدکنندگان اوپک پلاس نیست.»

وزیر نفت تاکید کرد: «در همه این بحث‌ها بازگشت ایران به بازار پدیده مهم و تاثیرگذار خواهد بود و هر وقت این اتفاق بیفتد اوپک پلاس نمی‌تواند برگشت ایران را نادیده بگیرد.»

به نظر می‌رسد با کاهش قیمت نفت نمی‌توان انتظار افزایش قابل توجه درآمد‌های نفتی ایران و سپس سیگنال ارزانی در بازار ارز را مشاهده کرد.

علاوه بر این، اخبار مربوط به تحریم ایران نیز قیمت دلار را متاثر کرده است.

دیروز قیمت دلار تحت تاثیر خبر وال‌استریت مبنی بر اینکه «آمریکا در حال بررسی تحریم‌های شدیدتر در ارتباط با فروش نفت ایران به چین است» با اندکی افزایش به حدود ۲۴۵۳۰ تومان رسید. اقتصادآنلاین با این روایت، درباره قیمت دلار در هفته اخیر نوشته است: انتشار اخباری مبنی بر تقویت احتمال تداوم مذاکرات برجام در دولت بعد و تعطیلی شش روزه تهران طی روز گذشته از جمله عواملی بود که باعث شد قیمت دلار بعد از یک اوج‌گیری کوتاه مجددا از قیمت ۲۴۸۰۰ به سطح ۲۴۴۰۰ تومان برسد، اما خبر تهدید آمریکا و انتشار خبری از سوی وال‌استریت مبنی بر افزایش تحریم‌های آمریکا در زمینه فروش نفت ایران به چین در صورت عدم توافق هسته‌ای، انتظارات معامله‌گران را تغییر داد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده