تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۲۱۹۲۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه صمت مازندران:

کمبود تولید منجر به نابسامانی در بازار سیمان شده است

‌می‌متالز - رضوی، رئیس خانه صمت مازندران، بورسی شدن و کمبود تولید در پی قطع برق منجر به بروز انفجار قیمت و نابسامانی در بازار سیمان شده است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی رضوی درباره نابسامانی قیمت سیمان، گفت: متاسفانه سیمان به عنوان کالای بورسی قلمداد شده درحالی که سیمان از شرایط حداقلی برای بورسی شدن برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه سیمان قابل انبارش و احتکار نیست، گفت: سیمان باید به محض تولید مصرف شود و بردن آن به بورس چندان موضوعیت نداشت و منطقی نبود.

وی با اظهار اینکه بورسی شدن و قطعی برق و در نتیجه کمبود تولید سبب بروز انفجاری شد که اکنون با آن روبرو هستیم، گفت: با توجه به اینکه دو کارخانه سیمان در کیاسر و نکا واقع است، قرار شد واحد‌های مرتبط را شناسایی و لیست آن را ارائه دهیم تا دو کارخانه با این واحد‌ها در ارتباط باشند و سیمان مورد نیاز را تامین کنند.

رضوی یادآور شد: همچنین برای جلوگیری از قطع برق کارخانه‌های سیمان هماهنگی صورت گرفته است و باید سیمان مورد نیاز واحد‌های بتنی تامین شود.

رئیس خانه صمت مازندران درباره قیمت سیمان یادآور شد: با توجه به بورسی شدن سیمان نمی‌توان انتظاری به کاهش داشت، زیرا نمی‌توانیم زیر قیمت بورس خریداری کنیم.

وی گفت: قسمت قابل ملاحظه‌ای رانت بازی‌ها به حوزه سیمان منتقل شد و اکنون کسانی در حال خرید و فروش سیمان در بورس هستند که موضعیت و سنخیتی با آن ندارند.

قیمت سیمان در برخی مناطق مازندران در پی کمبود تولید به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده