تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۱۹۳۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون دادستان عمومی و انقلاب راور:

حقوق کارگران معدن راور به موقع پرداخت شود

‌می‌متالز - معاون دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: حقوق و دستمزد کارگران معادن شهرستان راور باید در زمان معین پرداخت شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی استوار زاده معاون دادستان راور در جلسه نشست هم اندیشی با رئیس معدن منطقه همکار راور گفت: ضمن پیگیری درخواست‌های به حق کارگران، اجازه نخواهیم داد کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال کند، زیرا ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم.

او با تاکید بر این مطلب که کارگران معدن باید مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند، اظهارداشت: کارگری که واقعا به دلیل مشکلات کارگری اعتراض می‌کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد و خود کارگران باید مقابل کسانی که فضای اعتراضات کارگری را آلوده می‌کنند، بایستند وکارگران معادن باید مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند.

استوار زاده بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که ممکن است کارگران با آن مواجه شوند پرداخت حق بیمه بازنشستگی کارگران براساس قانون تامین اجتماعی و قانون کار است و با پرداخت آن مزایایی زیادی به کارگران تعلق می‌گیرد که یکی از این مزایا پرداخت مستمری بازنشستگی است و عدم پرداخت این حق بیمه جرم انگاری شده است و کارفرمایی که حق بیمه را پرداخت نکند مرتکب جرم شده است؛ بنابراین مستند به ماده ۱۴۸ قانون کار همه‌ی کارگاه‌های مشمول قانون کار، مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران خویش اقدام کنند.

او اظهارداشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که امسال را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» نامگذاری کرده‌اند و همچنین تاکید رئیس قوه قضائیه درخصوص حمایت از تولید ملی، با هرگونه ایجاد ناامنی و ممانعت از تولید، برخورد قانونی مناسب صورت می‌گیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: پس از صدور این بخشنامه، تأکیدات فراوانی از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان بر اجرای این بخشنامه صورت گرفت که ماحصل آن ساماندهی اقدامات مؤثری در این بخش خواهد بود.

استوارزاده تصریح کرد: نگاه ما به مسائل در وهله اول نگاه پیشگیرانه با هدف جلوگیری از وقوع جرم و بروز تخلف از جمله ارائه ارشاد و تذکر به مدیران است و در صورتی که شاهد تضییع حقوق عمومی به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی توسط سازمان‌ها و ادارات دیگر و ترک فعل مدیران باشیم بدیهی است که در چهارچوب قانون برخورد خواهیم کرد.

او در ادامه به بهداشت محیط و نیز نظافت معادن وکارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اجتناب از تضییع حق و حقوق کارگران در وهله‌ی اول متوجه‌ی اداره کار و در نوبت بعدی متوجه‌ی دادستانی می‌باشد، لذا توصیه می‌گردد حسب وظایف محوله با سرکشی و بازدید‌های مستمر با تخلفات احتمالی با قاطعیت برخورد شود و قطعاً ما نیز با قاطعیت حمایت می‌کنیم.

او بیان کرد: کارگرانی که احساس می‌کنند در حق آنان اجحافی شده است باید شکایات و تظلمات خویش را در مرجعی که قانون پیش بینی نموده مطرح و خواستار رسیدگی آن‌ها شوند، بدیهی است قانونگذار به حق و حقوق آنان اهتمام می‌ورزد.

معاون دادستان راور افزود: ضمن مساعدت به مدیران در زمینه انجام وظایف و تکالیف قانونی شان؛ در راستای دفاع از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال، ضمن نظارت بر حُسن اجرای قانون و رصد تغییر و تحولات با هرگونه ترک فعل مدیران که منجر به تضییع حقوق مردم شود برخورد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده