تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۴۷۱
کد خبر: ۲۱۹۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵ نوع ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - در تمام جلساتی که به عنوان مشاور سرمایه گذاری در این حوزه حاضر میشوم ابتدا سعی میکنم تا فرهنگ " سرمایه گذاری اصولی " در حوزه ارز دیجیتال را جا بیاندازم، از نظر من، اینکه سرمایه گذار ماهیت بازار رمزارز‌ها را بشناسد، یعنی این سرمایه گذاری یک سرمایه گذاری اصولی است.

به گزارش می‌متالز، منظور از ماهیت بازار ارز دیجیتال چیست؟

بدنه

به بازار رمزارز‌ها به چشم یک بازار غیرمتمرکز نگاه کنید که هدف آن جذب سرمایه (به صورت غیر متمرکز) از سرمایه گذاران خطر پذیر از سراسر دنیا برای پروژه‌های نوپای (استارت آپ های) بلاکچینی است.

احتمالا این تعریف برای خیلی از شما عزیزان آشناست، هدف من نیز از بیان این تعریف این بود که ذهن شما را به سمت استارت آپ‌ها و سرمایه گذاران خطر پذیرش هدایت کنم، سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از راه‌های دریافت پول برای شروع و یا رشد کسب و کار‌های کوچک می‌باشد. بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر همانطور که از عنوان آن‌ها پیداست، در معرض خطر بالایی قرار دارند. سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش افزوده و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند..

در این مقاله سعی می‌کنیم رمزارز‌ها را پروژه‌هایی نوپا و خطر پذیر بدانیم که اتفاقا متناسب با ریسک بالا می‌توانند سود زیادی نیز به سرمایه گذارانشان برسانند.

همگام با معرفی پروژه‌های پر پتانسیل امسال (از دیدگاه تحلیلی من) اجازه بدهید تا انواع ارز‌های دیجیتال را هم به سبک خودم برای شما دسته بندی کنم (در هر دسته چند پروژه جذاب برای سرمایه گذاری را برای شما مثال خواهم زد)

۱- نوع اول این رمزارز‌ها پروژه‌های نیمه غیرمتمرکز هستند که علی رغم استفاده از فناوری بلاک چین به صورت متمرکز مدیریت میشوند، به شخصه این دسته از پروژه‌ها را در این حوزه نمی‌پسندم، اما چون هدفم از این مقاله ارائه پرتفولیو کم ریسک است و غالبا این نوع رمزارز‌ها به لحاظ بازده سرمایه گذاری ریسک کمتری دارند، این دسته از پروژه‌ها را در این سبد سرمایه گذاری (بلند مدت) به شما معرفی میکنم.

از پروژه‌های مناسب در این دسته میتوانم به ” ریپل ” با نماد اختصاری XRP و با قیمت حال حاضر ۴۵ سنت و ” استلار ” با نماد اختصاری XLM و با قیمت ۲۰ سنت اشاره کنم.

۲- اسم نوع دوم رمزارز‌هایی که قصد دارم بهتون معرفی کنم را رمزارز‌های پلتفرمی با پشتوانه گذاشتم، این نوع رمزارز‌ها نماینده پلتفرم‌هایی هستند که در دنیای کریپتوکارنسی حرفی برای گفتن دارند، برای مثال احتمالا اسم ” صرافی بایننس ” برای شما آشناست، این صرافی در عرض ۳-۴ سال به یکی از قطب‌های دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شده است و کوین مخصوص پلتفرم خود را دارد.

نکته جالب اینکه از هر روشی استفاده میکند تا عرضه کوین خود را کاهش و تقاضایش را افزایش دهد که تا حد زیادی هم در این راه موفق بوده است (حداقل تا به الان!) پس پیشنهاد میکنم، ارز دیجیتال ” بایننس کوین ” با نماد اختصاری BNB را حداقل یکسال در سبد سرمایه گذاریتان داشته باشید. این ارز در حال حاضر ۲۶۰ دلار قیمت دارد و به نظر میرسد محدوده قیمتی ۲۰۰– ۲۵۰ دلار برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب باشد.

۳– نوع سوم رمزارز‌هایی که میخواهیم راجع به آن‌ها صحبت کنیم بسیار جذاب هستند (حداقل برای من!) چرا که من به این دسته پروژه‌های زیرساختی میگویم و احتمالا میدانید که زیر ساخت در هر اکوسیستمی جزو ملزومات است بنابراین این دسته از پروژه‌ها باید در هر سبد سرمایه گذاری‌ای باشند. به زبان ساده این پروژه‌ها شرایط را برای کار کردن پروژه‌های دیگر و کاربران دنیای کریپتوکارنسی فراهم و البته هموارتر میکنند.

پرچمدار این دسته پروژه‌ی ” اتریوم ” با نماداختصاری ETH است که در حال حاضر با قیمت ۱۷۲۸ دلار معامله میشود. از دیگر رقیبان اتریوم که در این دسته نیز قرار میگیرند میتوان به پروژه‌ی جذاب ” سولانا ” با نماد اختصاری SOL با قیمت ۲۰ دلار و همچنین پروژه‌ی کاردانو با نماد اختصاری ADA و با قیمت ۱ دلار اشاره کرد.

۴– و بالاخره رسیدیم به چهارمین نوع از ارز‌های رمزنگاری شده که کاملا انحصاری است و توسط خودم دسته بندی شدند. پروژه‌های صرافی و DEFI (اگر اسم مناسبی به ذهنتون میرسه ممنون میشم به من پیشنهاد بدید!) همانطور که از اسمشان هم مشخص است، منظور پروژه‌هایی در حوزه دیفای (DEFI، امور مالی غیر متمرکز) هستند که غالبا سر و کارشان با اکسچنج و صرافی است.

من در این دسته سرمایه گذاری میکنم، چون به نظرم به زودی شاهد فروپاشی صرافی‌های متمرکزی هستیم که از رشد اکوسیستم جا ماندند. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که مگر صرافی بایننس هم متمرکز نیست؟ بله! اما بایننس در حال توسعه شبکه اختصاصی خود و همچنین صرافی غیرمتمرکزش است، بنابراین سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های مربوط به بایننس همیشه برایم جذاب بوده است.

پروژه‌ی ” سوایپ ” با نماد اختصاری SXP از پروژه‌های مورد علاقه ام در این حوزه است که طبق اخرین بررسی هایم پایین‌تر از ارزش واقعی آن و با قیمت ۱.۳ دلار معامله میشود.

در این مقاله سعی کردم با دسته بندی درست و اصولی پروژه‌های بازار کریپتوکارنسی سبد سرمایه گذاری بلند مدت و با ارزشی را به شما ارائه کنم، توجه داشته باشید که این مطالب تنها دیدگاه شخصی من به عنوان یک محقق است و میتواند درست یا غلط باشد.

امیدوارم توانسته باشم کمکی هر چند کوچک به شما در حوزه ارز‌های دیجیتال کرده باشم.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده