تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۲۱۹۳۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اداره صمت الیگودرز:

به‌زودی شاهد تثبیت عرضه سیمان و ثبات قیمت آن در بازار خواهیم بود

‌می‌متالز - سرلک گفت: با تثبیت روند جدید در روز‌های آتی شاهد تثبیت عرضه و قیمت سیمان در بازار خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، علی سرلک اظهار داشت: از خردادماه سال جاری عرضه سیمان در بورس کالای کشور تصویب و بر این اساس کلیه خریداران عمده و خرده‌فروش می‌توانند سیمان موردنیاز خود را از بورس تهیه نمایند.

وی افزود: این اقدام باهدف حمایت از صنعت سیمان و حذف قیمت‌گذاری دستوری و دلالان و واسطه‌های غیرقانونی از شبکه توزیع سیمان صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت الیگودرز عنوان کرد: در شرایط فعلی به دلیل وجود پاره‌ای مشکلات ازجمله عدم آشنایی اکثر عوامل عمده و خرده با مکانیسم خریدوفروش کالا در بورس، ایجاد وقفه در تولید به دلیل کمبود برق واحد‌های تولیدی و وجود یکسری ضوابط خاص درفروش سیمان، شناور و به‌روز بودن سیستم قیمت‌گذاری کالا در بورس و … شاهد نوسانات مختلف در قیمت سیمان بوده که درنتیجه بی‌ثباتی در عرضه و قیمت در روز‌های اخیر موجب شده است.

وی تصریح کرد: به‌طورقطع با تثبیت روند جدید در روز‌های آتی شاهد تثبیت عرضه و قیمت خواهیم بود که در این زمینه از عموم شهروندان درخواست می‌گردد در شرایط فعلی کلیه خرید‌های خود را به‌طور مستند و با دریافت فاکتور انجام دهند تا در صورت لزوم قابلیت پیگیری تخلفات احتمالی وجود داشته باشد.

سرلک گفت: احتکار و یا نگهداری سیمان در انبار‌های فاقد شناسه تخلف محسوب و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده