تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۱۹۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین قیمت طلا پیش از امروز اول مرداد / پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چگونه است؟

‌می‌متالز - قیمت طلا باز هم بالای ۱۸۰۰ دلار بسته شد تا نشانه‌های صعود در بازار کمرنگ نشود. قیمت طلا در بازار روز گذشته به زیر ۱۸۰۰ دلار رفت، اما در ادامه بالای این مرز روانی برگشت.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در بامداد امروز در سطح ۱۸۰۷ دلار ایستاد. تحلیل‌های فنی در خصوص نقاط مقاومتی و حمایت نکته جالبی دارد این نقاط به شدت به یکدیگر نزدیک هستند. قیمت طلا برای پیش روی نیازمند عبور از ۱۸۱۰ دلار است و در مقابل ۱۸۰۶ دلار نقطه حمایتی بازار عنوان شده است. تکنیکالیست‌ها برای فردا پیشنهاد فروش طلا را می‌دهند.

روند بازار طلا در روز پنج شنبه

در بازار روز پنج شنبه قیمت طلا و نقره در اواسط روز در میان برخی از داده‌های اقتصادی ایالات متحده و منطقه یورو، ضرر‌های شبانه خود را پس گرفت. دلیل تقویت قیمت طلا در روز گذشته گزارش ادعای بیکاری در ماه ژوئیه بود. انتظار این بود که این رقم در سطح ۳۵۰ هزار باشد، اما وقتی گزارش منتشر شد میزان بیکاری ادعایی رقم ۴۱۹ هزار بود که نه تنها از انتظارات بالاتر بود بلکه در مقایسه با ماه گذشته ۵۹ هزار نفر بیشتر بود. این آمار به نفع اردوگاه کبوتران سیاست پولی ایالات متحده است که می‌خواهند فدرال رزرو از سیاست تسهیل پولی را متوقف نکند.

خبری دیگری که سخنان کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا بود که بر ادامه سیاست حمایت مالی به دلیل نااطمینانی‌ها تاکید کرد.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار ۳۱ تیر نسبت به روز قبل کاهش ۳۳ درصدی را تجربه کرد.

قیمت هر گرم طلا ۱ میلیون و۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. این در حالی است که در آخرین معاملات روز سه شنبه قیمت هر گرم طلا افزایش ۹۸ درصدی پیدا کرده بود. قیمت ۱ میلیون و ۵۶هزار و ۹۰۰ تومان را به خود اختصاص داد.

در روز دوشنبه هم بازار شاهد کاهش قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار بود. این فلز گران بها نسبت به روز یکشنبه، با ۴۶۰۰ تومان کاهش، ۱،۰۴۶،۵۰۰ (یک میلیون و چهل و شش هزار و پانصد) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آمریکا، در میان کمبود اخبار صعودی، نزولی شد. جریان افزایشی بازار طلا برای شروع سریع روند صعودی قیمت در نمودار روزانه که در حال حاضر با مشکل روبرو است، به یک کاتالیزور اساسی نیاز دارند.

قیمت نقره پس از آن که در شب گذشته به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، کمی برگشت. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین قیمت ۸٫۵۰ دلار کاهش به ۱٫۸۰۲٫۸۰ دلار رسید و نقره سپتامبر (مهر) با ۰٫۲۵۵ دلار افزایش با ۲۵٫۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.

فعالان بازار بر این باورند که با سرکار آمدن دولت سیزدهم و احیای برجام انتظار می‌رود که بهای سکه سیر منفی را به‌صورت موقت طی کند. در حالی که عده دیگر معتقدند افت بیشتر این سکه دور از انتظار است و فقط یک روند تعادلی نسبی را می‌توان برای آینده این بازار محتمل دانست.

در معاملات روز سه‌شنبه بیست و نهم تیر، قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه ۴۶ هزار تومان افزایش داشته است.

قیمت نیم سکه هم با افزایش ۳۰ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه به قیمت ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه نیز ۱۵ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان مبادله شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده