تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۴۱۷
کد خبر: ۲۱۹۵۱۰

پیشرفت ۹۵ درصدی سیستم سیگنالینگ مترو هشتگرد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره عمران هشتگرد با بیان"فقط ۵ درصد از پروژه سیگنالینگ مترو هشتگرد باقیمانده است، "گفت: تلاش می‌کنیم این طرح را به زودی به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی حاجی‌زاده، اظهار کرد: مترو گلشهر-هشتگرد زمستان سال ۹۸ با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌براری رسید. این پروژه مانند سایر پروژه‌ها باید تحویل بهره‌بردار یعنی مترو تهران می‌شد؛ یکی از الزامات بهره‌بردار برای مترو هشتگرد مباحث مربوط به سیستم سیگنالینگ بود.

وی ادامه داد: در این راستا قراردادی با مبلغ حدود ۱۲۱ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیاء امضا شد. این قرارداد اولیه بود که خوشبختانه اواخر سال ۹۹ به مرحله تست سرد و گرم رسید.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تقریبا حدود ۵ درصد نصب تجهیزات باقی مانده که با نصب آنها، تحویل موقت مترو هشتگرد انجام خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران هشتگرد گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت سیستم سیگنالینگ را به طور کامل در پروژه قطار شهری هشتگرد داشته باشیم. این یک موضوع بسیار مهم در سیستم حمل و نقل ریلی است و ایمنی مسیر را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

حاجی‌زاده با اشاره به تغییر نرخ ارز و تعدیل‌های قیمت، گفت: قیمت تمام شده قرارداد سیگنالینگ مترو هشتگرد به همین دلیل ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی همچنین با بیان این‌که قرارداد سکوی ماموت نیز ۵۳ میلیارد تومان است، افزود: تا پایان انجام کار با توجه به تعدیل‌های موجود به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد که تمام این اعتبار را شرکت عمران پرداخت کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده