تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۱۹۵۲۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مدیران سابق فولکس واگن به سرمایه گذاران ۳۳۹ میلیون دلار غرامت می‌دهند

‌می‌متالز - سهامداران بزرگترین خودروساز اروپا یعنی فولکس واگن توافقی را تصویب کردند که بر اساس آن از چهار مدیر سابق این شرکت ۳۳۹ میلیون دلار به عنوان غرامت گرفته خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سهامداران بزرگترین خودروساز اروپا یعنی فولکس واگن روز پنجشنبه توافقی را تصویب کردند که بر اساس آن از چهار مدیر سابق این شرکت، از جمله مارتین وینترکورن، ۳۳۹ میلیون دلار به عنوان غرامت در رابطه با رسوایی مربوط به آلایندگی خودرو‌های این شرکت گرفته می‌شود.

توافق اولیه که ماه گذشته اعلام شد و طبق آن فولکس واگن ۲۸۸ میلیون یورو (۳۳۹ میلیون دلار) غرامت دریافت خواهد کرد، نیاز به تصویب سهامداران داشت و ۹۹.۹ درصد از سرمایه گذاران با این پیشنهاد در مجمع عمومی سالانه این شرکت موافقت کردند.

فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ به تقلب در آزمایش‌های مربوط به آلایندگی موتور دیزلی خودرو‌های خود در ایالات متحده اعتراف کرد و باعث بزرگترین بحران تجاری در تاریخ خود شد.

این توافقنامه یک نقطه عطف مهم در تلاش این خودروساز برای عبور از این رسوایی است که تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد یورو برای تعمیرات خودرو، جریمه‌ها و هزینه‌های حقوقی هزینه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده