تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۱۹۶۹۵
سازمان هواپیمایی کشوری در جوابیه‌ای؛

افزایش قیمت بلیت هواپیما مورد تایید سازمان هواپیمایی و وزیر راه و شهرسازی نیست

‌می‌متالز - سازمان هواپیمایی کشوری در جوابیه‌ای اعلام کرد: تشدید برخورد با شرکت‌های هواپیمایی به معنای لغو پرواز آنهاست که در واقع این اقدام، اجحاف در حق مردم و مسافران است چراکه اگر جلوی پرواز ایرلاین‌ها گرفته شود، عرضه و تقاضا از تعادل خارج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور به دنبال انتشار مطلبی با عنوان "انتقاد به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به افزایش قیمت بلیط پروازها+ متن نامه" در خبرگزاری خانه ملت جوابیه‌ای را در اختیار این خبرگزاری قرار داد.

متن جوابیه بدین شرح است:

با احترام؛ پیرو انتشار مطلبی در تاریخ ۱۵ تیرماه با عنوان "انتقاد به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به افزایش قیمت بلیط پروازها+ متن نامه" خواهشمند است دستور فرمائید جوابیه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تنویر افکار عمومی براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آن رسانه محترم درج شود.

پس از افزایش نرخ بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی در سال گذشته و دستور وزیر محترم راه و شهرسازی و همچنین ریاست وقت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لغو افزایش قیمت، براساس تصمیمات شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال گذشته، افزایش نرخ بلیت شرکت‎های هواپیمایی به میزان ۱۰% درصد نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ مصوب گردید.

همانطور که مستحضرید طبق ماده ۱۶۱ قانون پنجم تبصره "ب" و ساری و جاری بودن آن در برنامه ششم توسعه، قیمت‌گذاری بلیت هواپیما کاملا آزاد است، اما این افزایش قیمت‌های که از سوی ایرلاین‌ها اعمال شده است مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر محترم راه و شهرسازی نیست و تنها با تذکراتی که به شرکت‌های هواپیمایی داده شده قیمت بلیت در مسیر‌های مختلف کاهش پیدا کرده‌است.

هر چند که با برخی شرکت‌های هواپیمایی برخورد‌های لازم صورت گرفت، اما باید توجه داشت که تشدید برخورد با این شرکت‌های هواپیمایی به معنای لغو پرواز آنهاست که در واقع این اقدام، اجحاف در حق مردم و مسافران است چراکه اگر جلوی پرواز ایرلاین‌ها گرفته شود، عرضه و تقاضا از تعادل خارج می‌شود.

علی ایحال به منظور ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا آن هم در شرایط کرونایی و وجود برخی محدودیت‌ها بحث افزایش نرخ‌های بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مطرح و با نظر خود شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گیری لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده