تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۹۷۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هلدینگ‌های شستا رکورد‌های فروش را شکستند

‌می‌متالز - سعید اسلامی بیدگلی گفت: بسیاری از شرکت‌ها و تقریبا در همه هلدینگ‌های شستا رکورد‌های فروش و درآمد و سودآوری زیادی داشتند.

به گزارش می‌متالز، سعید اسلامی بیدگلی اظهار داشت: معتقدم باید اقدامات و تحولات صورت گرفته در بازار سرمایه به اطلاع فعالان بازار سرمایه برسد. به ویژه در بخش سامانه‌های مدیریتی، اقداماتی که دکتر رضوانی فر انجام داده کاری فراتر از اقدامات مقطعی و موقتی است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: این سامانه‌ها می‌تواند پایداری عملکردی شرکت‌ها را تضمین و انتقال دانش مدیریتی از یک دوره به دوره‌های دیگر را تسهیل می‌کند که درغنای تجارب مدیریتی کشور بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: در گزارش عملکردی که از مجموعه ۱۶۶ شرکت مدیریتی شستا آنچه که توجه‌ام را جلب کرد این بود که بسیاری از شرکت‌ها و تقریبا در همه هلدینگ‌ها رکورد‌های فروش و درآمد و سودآوری زده شد که این امر موفقیت شایان توجهی محسوب می‌شود.

اسلامی بیدگلی در خصوص تاثیر این اقدامات بر بازار سرمایه گفت: بسیاری از شرکت‌های بورسی شستا از مهم‌ترین شرکت‌های بازار سرمایه هستند. طبیعتا موضوع عملکرد شرکت‌ها، موضوعی مهم برای فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه است. بهبود عملکرد شرکت‌های و هلدینگ‌های شستا خبری خوب برای مجموعه بازار سرمایه و بورس است.

وی با اشاره به عملکرد دکتر رضوانی فر تاکید کرد: من باور دارم که ایشان از ابتدای دوره مدیریت خود تا کنون مدیر بسیار موفقی بوده اند. شستا مجموعه‌ای است که پیش از این دست خوش تحولات مدیریتی بسیاری شده بود.

اسلامی بیدگلی اظهار داشت: حضور آقای رضوانی‌فر در این دوره، توانست شستا را به جایگاه مناسبی برساند. از نگاه ما فعالان بازار سرمایه، در دوره مدیریتی اخیر اتفاقات خوبی در شستا رخ داد. عرضه بخش بزرگی از شرکت‌های شستا در سال‌های ۹۸ و ۹۹ صورت گرفت.

وی خطاب به رضوانی فر تاکید کرد: در دوره مدیریت شما شستا از یک سازمان سیاسی به یک مجموعه تخصصی تبدیل شد. در بخش سامانه‌ها عملکرد شستا بسیار مفید و کاربردی بود. امیدوارم در سال‌های آینده این سامانه‌ها به روز باقی بماند.

اسلامی ادامه داد: در طول دوران فعالیتم دیده ام بسیاری از مدیران با صورت‌های مالی آشنا نیستند و علاقه‌ای به فهم صورت‌های مالی هم ندارند. اما آقای رضوانی فر از جمله مدیرانی است که به اکثر صورت‌های مالی هلدینگ‌ها و شرکت‌های شستا مسلط است. یکی از مهم‌ترین سامانه‌های شستا سامانه املاک است. به نظر من باید این سامانه املاک در سازمان ها، شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌های کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده