تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۷
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۱۹۷۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تابلوی بازار‌های موازی؛

پرچم "ایست" زیر تابلوی احتیاط دلار ...

‌می‌متالز - شاید تصمیم گیران دلار در برج معروف آبی میرداماد، به این نظر معتقد باشند که اگر دلار مقاومت ۲۴هزارتایی را از دست بدهد شاید فنر دلار فشرده‌شده و پس از تعطیلات و روی کار آمدن دولت جدید، جهشی را به خود ببیند و همه کاسه‌کوزه‌های گرانی دلار در این چندساله، بر سر مدیران فعلی این نهاد پولی بشکند!

به گزارش می‌متالز، دلاریون که تابلوی احتیاط را از ۱۰روز گذشته برافراشته‌اند، تعطیلی‌های ۶ روز نیز سبب شد تا معامله‌گران این بازار در کنار تابلوی "ایست" به احتیاط خود ادامه دهند و دلار بتواند از هوچیگران این بازار نفسی راحت بکشد و ثابت کند بدون هیاهو، دلار نای تکان خوردن در این ارتفاع را ندارد اما؛ نمی‌دانیم اگر بانک مرکزی به ادامه دلار پاشی از سامانه نیما ادامه می‌داد آیا تابوی ماندگاری دلار از پله ۲۴ هزار تومان می‌گذشت یا خیر.

شاید تصمیم گیران دلار در برج معروف آبی میرداماد، به این نظر معتقد باشند که اگر دلار مقاومت ۲۴هزارتایی را از دست بدهد شاید فنر دلار فشرده‌شده و پس از تعطیلات و روی کار آمدن دولت جدید، جهشی را به خود ببیند و همه کاسه‌کوزه‌های گرانی دلار در این چندساله، بر سر مدیران فعلی این نهاد پولی بشکند!

بورسی‌ها نیز معتقدند که پایان فصل مجامع و آخرین نفس‌های سود سازی از دلار توسط بورسی‌های گردن‌کلفت نیز باعث روند نزولی آرام دلار در آینده خواهد شد.

دلار در آخرین روز بازار، در مرز نیمه ۲۴هزارتومان دادوستد شد.

بازار‌های جهانی نیز شاخص دلار را کمی صعودی دید تا دیگر شاخص‌ها نظیر طلا، نفت، بورس‌های شرقی و حتی بین‌کوین نیز تلنگری به روند صعودی دلار را به خود بزنند.


افت طلا و جایگزینی برای سرمایه‌گذاری امن

همان‌طور که خدمت معامله‌گران عزیز بیان شد، شاخص دلار باعث افت نرخ انس جهانی طلا شد و این شاخص بیش از ۳.۵ واحد کاهش را به جان خرید، زیرا اعتماد بازار‌های مالی و تولیدی پس از واکسن‌های تولیدی کرونا، امید به افزایش تولید را بیش‌ازپیش تقویت کرده است و همین مورد، سرمایه‌گذاری امن را تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد کرده است.


۷۴ دلار مرز دوست‌داشتنی طلای سیاه

طلای سیاه در بازار‌های مالی تکانی پس از روز‌های نوسانی به خود داد و با اندکی رشد به نزدیکی مرز ۷۴دلار رسید.

اغلب تحلیل‌گران این بازار شرایط کنونی کوویددلتا را چاشنی آمار‌های نوسانی ذخایر نفت‌خام آمریکا کرده‌اند تا دلایلی خودساخته و غیرواقعی را دلیل نوسانات ساختگی یا بهتر بگوییم دست‌کاری این بازار عنوان کنند.


از شرق تا غرب

این هفته اهالی بازار شانگ‌های نزدیک به ۲۵درصد کاهش را در حدود ۲۵ روز کاری به خود دیده‌اند اما؛ معامله‌گران این بازار، آن‌چنان خود را تثبیت کرده‌اند که سیل اخیر چین هم بر آن‌ها تأثیرگذار نیست.

بانک مرکزی این کشور اذعان داشته که نرخ املاک در کشور ثابت‌شده و این خبری عالی برای معامله‌گرانی خواهد بود که در انتظار صید ماهی بزرگ در ابتدای هفته آینده بازار‌های مالی نشسته‌اند.

به غرب بازار‌های مالی و خیابان وال‌استریت که سری بزنیم، Dow با ۲۰۶واحد افزایش همراه بود، زیرا معامله‌گران در پی سود سازی از شرکت‌های IT نشسته‌اند تا در دنیای دیجیتالی، این افراد سهم و سود خود را از این شرکت‌ها دانلود کنند.


مسکنی برای التیام یا راهکاری واقعی

رمز ارز‌ها کماکان در سطح نزولی خود دست‌وپا می‌زند و سطح ۳۲هزاردلاری را برای خود فرصتی دانسته تا استراحت کند اما؛ اگر همانند چند روز گذشته این مقاومت بار دیگر کندل یا حتی شادوی نزولی را از سطح مقاومتی که کشیده را به خود ببیند، ریزش این بازار به مقاومت‌های پایین‌تر، غیرممکن نیست!

ایلان ماسک در این روز‌ها که ماینر‌ها به خاطر مسائل زیست‌محیطی در حال جمع‌آوری و غیرقانونی بودن خوانده می‌شوند، راه‌حل جدیدی به نام بیت‌کوین و انرژی تجدید پذیر را برای پرداخت‌ها ارائه داده که باید دید این نسخه درمان بازار رمز‌های دیجیتالی بوده یا تنها راهکاری مسکن برای التیام درد این روز‌های بازار است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده