تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۴۱
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۱۹۷۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳ مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

‌می‌متالز - در روزی که دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت، سکه امامی ۱۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۰میلیون و ۵۷۰هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در روزی که دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت، سکه امامی ۱۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۰میلیون و ۵۷۰هزار تومان رسید. به گفته فعالان، روز شنبه در بازار رسمی طلا و سکه تقاضای خاصی وجود نداشت و همین عامل موجب شد که قیمت در جهت کاهشی قرار بگیرد. در کناراین، طلای جهانی در هفته گذشته توان زیادی برای رشد قیمت از خود نشان نداد و این عامل نیز موجب شد که انگیزه سکه‌بازان برای خرید پایین‌تر بیاید. سکه در صورتی که طی روز‌های آتی صعودی نشود، شانس برگشت به زیر سطح حمایت ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی را خواهد داشت.

بهای اونس طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی با وجود تقویت ارزش شاخص دلار برای ریزش مجدد مقاومت کرد و بالعکس تا نزدیکی سطح مقاومتی ۱۸۳۰ دلار صعود کرد؛ همچنین طلای جهانی نسبت به روند نرخ اوراق قرضه آمریکا بسیار حساس ماند، به‌طوری‌که اونس تحت‌تاثیر فشار‌های تورمی تکانه‌های نزولی را از خود نشان داد.

با توجه به این موضوع قیمت این فلز زرد گرانبها در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته تا سطح ۱۷۹۷ دلار افت کرد و در قیمت ۱۸۰۲دلار بسته شد و در مجموع عملکرد منفی یک درصد را از خود به‌جا گذاشت. به عقیده برخی کارشناسان در صورتی‌که ارزش شاخص دلار عقب‌نشینی کند، می‌تواند پشتیبانی برای تجدید روند صعودی قیمت طلا تا سطوح بالاتر به‌شمار آید به‌طوری که انتظار می‌رود اونس طلا تا قیمت ۱۹۰۰ دلار افزایش یابد که احتمال می‌رود این امر به کندی رخ دهد.

کاهش تقاضای سکه

قیمت طلا و سکه تحت‌تاثیر تعطیلی بازار و نبود تقاضا به دلیل تشدید بیماری کرونا و همچنین کاهش بهای اونس طلای جهانی اندکی کاهش یافت، اما افزایش نرخ دلار اجازه افت بیشتر را به فلز گرانبهای داخلی نداد و فقط ۱۰ هزار تومان کاهش را نسبت به آخرین روزکاری در هفته گذشته به ثبت رساند و به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید.

در دو ماه اخیر باوجود بلاتکلیفی شرایط سیاسی و اقتصادی، انتشار اخبار ضد‌و‌نقیض درباره برجام و تغییرات مداوم نرخ ارز، طلا و سکه در بازار داخلی کمترین نوسان قیمت را تجربه کرده‌اند.

تعطیلات اخیر بازار و همچنین آینده نامعلوم برجام باعث‌شده با وجود ثبات قیمت‌ها، تقاضا برای خرید طلا و سکه به‌شدت کاهش یابد و از طرفی احتمال افزایش تقاضا بعد از بازگشایی بازار به دلیل اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، پایین است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده