تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۲۱۹۷۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان:

فولاد هرمزگان به تعهد خود درطرح ساماندهی پساب بندرعباس عمل می‌کند

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان به تعهدات خود در طرح ساماندهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس عمل می‌کند.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی روز شنبه درحاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس که با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری انجام شد، افزود: سرازیر شدن پساب فاضلاب بندرعباس به دریا یکی از معضلات اجتماعی و زیست محیطی این شهر است که ساماندهی آن به عنوان یکی از کار‌های بسیار مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اجرای این طرح مهم را یکی از مطالبات بحق مردم هرمزگان برشمرد و بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی موجود و کارکرد نامطلوب پیمانکار قبلی، کارگروهی به پیشنهاد استاندار تشکیل شد و با تصمیم‌های فوری و پشتیبانی لازم، باعث سرعت بخشی درعملیات اجرایی آن شد.
مدیرعامل فولاد هرمزگان، اجرای طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس را عاملی برای تبدیل یک تهدید زیست محیطی به فرصتی برای ثروت آفرینی عنوان کرد و ابرازداشت: بازچرخانی آب روند تبدیل فاضلاب به آب است که می‌توان در آبیاری فضای سبز، کشاورزی و ... از آن استفاده کرد.
معروفخانی گفت: همچنین این آب حاصل از پساب فاضلاب بندرعباس ممکن است مستقیم برای مصرف خاص مانند مصارف تجاری، صنایع و شهری به کار رود و حتی می‌توان با تصفیه این پساب به استاندارد‌های آب آشامیدنی نیز دست یافت؛ هنگامی که آب مصرف شده به منابع آب طبیعی باز می‌گردد همچنان می‌تواند برای اکوسیستم و تغذیه گیاهان مفید باشد.
وی ادامه داد: در شهر بندرعباس نیز تصفیه خانه می‌تواند با تولید پساب با کیفیت، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و صنایع را تامین کند.
مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: صنایع به عنوان بخشی از مسوولیت اجتماعی خود در طرح‌های مختلفی مشارکت می‌کنند که برای خودشان هم بازدهی معقول داشته باشد و این روش می‌تواند به عنوان الگویی مطلوب و جهانی مورد استفاده باشد که فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از سهامداران شرکت زیرساخت خلیج فارس، تکلیف خود را در حل این معضل بزرگ به صورت کامل انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد: علاوه بر ایفای تعهدات مالی، معاونت تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان پشتیبانی کامل فنی و مهندسی طرح را انجام خواهد داد و در ۶ ماه آینده با انجام پروسه تعمیرات تصفیه خانه موجود و در مدار قرارگرفتن آن، خروجی تصفیه خانه در حد مطلوب زیست محیطی قرار خواهد گرفت و سایر اقدام‌ها با پیگیری‌های لازم در موعد مقرر قراردادی انجام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده