تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۱۹۸۲۸

منتظر کاهش قیمت لپ‌تاپ باشید

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: اقبال مردم از خرید کالای قانونی کاسته شده و آن‌ها به خرید محصولات بدون گارانتی روی آوردند و بدون شک با کاهش نرخ ارز، از نرخ محصولات این حوزه نیز کاسته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احتمال کاهش قیمت در بازار لپ‌تاپ وجود دارد. محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اعلام این خبر به تجارت‌نیوز گفته است که در سال جاری فروش لپ‌تاپ تقریبا به یک پنجم سال‌های قبل رسیده و متاسفانه به دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت لپ‌تاپ، قدرت خرید مردم در خصوص این کالا با کاهش چشمگیر مواجه شده است.

او ادامه داد: مورد مهم‌تر در بازار لپ‌تاپ این است که با وجود وفور کالا‌های دست‌دوم و قاچاق در بازار لپ‌تاپ، اقبال مردم از خرید کالای قانونی کاسته شده است. آن‌ها به خرید محصولات بدون گارانتی از افراد بدون مجوز در بازار سیاه روی آورده‌اند.

محمدرضا فرجی تهرانی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود استقرار دولت جدید و احتمال کاهش نرخ ارز در روز‌های آتی، امکان تغییر در بازار رایانه وجود دارد؟ پاسخ داد: بدون شک با کاهش نرخ ارز، از نرخ محصولات این حوزه نیز کاسته می‌شود.

او همچنین درباره اقدامات انجام شده در جهت مبارزه با کالای قاچاق توضیح داد: با پیگیری‌های مستمر این اتحادیه، طرح رجیستری تبلت از ساعت ۱۲ شب روز گذشته به انجام رسید و این گام بزرگی در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی در کالا‌های این حوزه بود. امیدواریم که در روز‌های پیش‌رو شاهد راهکار‌های اجرایی جهت جلوگیری از ورود لپ‌تاپ‌های غیرقانونی نیز باشیم.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده