تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۱۹۸۵۵
سرویس خبر : انرژی

شرایط ویژه هفته جاری در تامین برق

‌می‌متالز - در نشست فوق‌العاده ستاد فرماندهی پیک بار۱۴۰۰، با توجه به افزایش و پایداری دما در اکثر نقاط کشور بر شرایط ویژه این هفته و استفاده از ظرفیت همه برنامه‌های مدیریت بار و مولد‌های اضطراری ادارات تاکید شد.

به گزارش می‌متالز، در نشست فوق‌العاده‌ای که دیروز در ستاد فرماندهی پیک بار ۱۴۰۰ برگزار شد، همایون حایری، معاون برق و انرژی وزارت نیرو بر استفاده از تمام ظرفیت‌های مدیریت بار تاکید کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این زمینه وجود دارد. وی افزود: براساس مصوبه‌های صادرشده، همه صنایع شهرک‌های صنعتی موظف به همکاری با برق هستند.

محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این نشست عنوان کرد: برنامه‌های ارائه‌شده باید با دقت اجرا شوند. در این نشست، غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه هفته جاری در اکثر شهر‌ها دمای بسیار بالایی داریم، عنوان کرد: هفته نادری را پیش رو داریم و با توجه به شرایط پیش رو، نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت‌های همکاری بخش کشاورزی و سایر پتانسیل‌های مدیریت بار هستیم. رخشانی‌مهر تاکید کرد: تا حد امکان باید از اعمال خاموشی بخش خانگی بپرهیزیم. مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز در این جلسه خواستار توجه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع به دستورات دیسپاچینگ ملی شد و افزود: این هفته ناترازی تولید و مصرف برق به اوج و نیاز مصرف به بیش از ۶۵هزار مگاوات می‌رسد. رجبی‌مشهدی همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت مولد‌های اضطراری ادارات و سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این خصوص با توجه به تفاهم‌نامه امضاشده با بسیج، می‌توانیم از پتانسیل این نهاد نیز استفاده کنیم. وی با بیان اینکه نباید خاموشی به بخش خانگی تحمیل شود، یادآور شد: با این حال قرار گرفتن جداول خاموشی‌های احتمالی در سایت‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق و اطلاع‌رسانی آن ضروری است؛ چرا که هموطنان باید بتوانند برنامه‌های خود را براساس این جداول احتمالی تنظیم کنند. در این نشست همچنین داوود فراخزاد، معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر اظهار امیدواری کرد که بخش انتقال کشور بتواند به هماهنگی فنی کامل برسد. وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم دستاورد صنعت برق در رسیدن به موفقیت ۱۸سال بدون خاموشی سراسری را حفظ کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده