تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۱۹۸۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید جهانی فولاد با افزایش ۱۱.۶ درصدی به ۱۶۸ میلیون تن رسید

‌می‌متالز - بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی این فلز در ژوئن ۲۰۲۱ با افزایش ۱۱.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۶۷.۹ میلیون تن رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی این فلز در ژوئن ۲۰۲۱ با افزایش ۱۱.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۶۷.۹ میلیون تن رسیده است.

در ژوئن ۲۰۲۱، کشور‌های آسیا و اقیانوسیه به طور خاص ۱۲۲.۵ میلیون تن فولاد تولید کردند که افزایش ۶.۴ درصدی نشان می‌دهد در حالی که تولیدکنندگان چین رقم تولید خود را ۱.۵ درصد افزایش دادند و به ۹۳.۹ میلیون تن رساندند.

کشور‌های اتحادیه اروپا ۱۳.۲ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۳۴.۷ درصد بیشتر از سال قبل است. تولید فولاد توسط کشور‌های آمریکای شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵.۲ درصد افزایش یافته و به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد توسط کشور‌های مستقل مشترک المنافع در ژوئن ۲۰۲۱ با ۹.۱ درصد افزایش به ۸.۹ میلیون تن رسید.

به گفته این انجمن، تولید فولاد روسیه در ماه گذشته با ۱۱.۴ درصد افزایش به ۶.۴ میلیون تن رسید. بقیه اروپا (بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس) در دوره گزارش شده ۴.۳ میلیون تن تولید کردند که ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

تولید فولاد توسط کشور‌های آمریکای جنوبی در دوره گزارش شده ۳.۹ میلیون تن بوده است (یعنی ۵۱.۳ درصد افزایش).

کشور‌های خاورمیانه نیز ۳.۶ میلیون تن فولاد تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ درصد افزایش تولید نشان می‌دهد. کشور‌های آفریقایی در ژوئن ۲۰۲۱ تولید فولاد را با ۴۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱.۵ میلیون تن رساندند.

تولید فولاد در دوره ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ به ۱.۰۰۴ میلیارد تن رسیده است که ۱۴.۴ درصد بیشتر از سال قبل است.

از ابتدای سال جاری میلادی، روسیه تولید فولاد خود را با ۸.۵ درصد افزایش به ۳۸.۲ میلیون تن رسانده است. میزان تولید فولاد چین در این دوره با ۱۱.۸ درصد افزایش به ۵۶۳.۳ میلیون تن رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده