تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۱۹۹۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

خسارت ۷۰۰ میلیون دلاری خاموشی‌ها به صنعت فولاد

‌می‌متالز - عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: کاهش تولید سه میلیون تنی ناشی از قطعی برق موجب زیان ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن شد و مجموعا خسارتی حدود ۷۰۰ میلیون دلار را به صنایع فولاد وارد آورده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، نادر سلیمانی افزود: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ میزان تولید فولاد کشورباید به ۵۵ میلیون تن برسد، حجم تولید درزنجیره فولاد با رشد ۱۳ درصدی در سال گذشته محقق شد، اما قطعی برق در یک ماه اخیرموجب عقب ماندن حدود سه میلیون تن از تولید محصول نهایی شد.

وی تصریح کرد: کاهش تولید سه میلیون تنی ناشی از قطعی برق موجب زیان ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن شده است که مجموعا خسارتی حدود ۷۰۰ میلیون دلار را به صنایع فولاد وارد آورده است.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: خسارت حدود ۷۰۰ میلیون دلاری ناشی از کاهش تولید محصولات نهایی رقمی است که بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر مانند کاهش تولید محصولات میانی فولادی، کاهش اشتغال و توسعه محاسبه شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار داخل ناشی از قطعی برق افزود:استمرار قطع برق صنایع موجب از دست رفتن برنامه‌های تولیدی و درآمد کارخانه‌های تولیدی خواهد شد ضمن اینکه مردم هم از افزایش قیمت‌ها متضرر می‌شوند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: حتی اگر خاموشی‌ها به پایان برسد قیمت محصولات فولادی به عدد‌های قبلی خود باز نخواهد گشت و در درازمدت هم کاهش قیمت به علت شرایط حاکم روانی بصورت چرخ دنده‌ای خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: شرایط روانی حاکم بر بازار مانع از کاهش قیمت‌ها و بازگشت قیمت‌ها به نقطه اول خود خواهد شد و تا زمانی که بازار به حل مسائل و مشکلات تولید اطمینان یابد وعرضه افزایشی شود شرایط افزایشی قیمت بر بازار حاکم خواهد بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده