تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۲۰۰۷۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
رییس سازمان صمت کرمانشاه خبر داد:

وجود ۱۴۴ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کرمانشاه

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت کرمانشاه گزارشی از عملکرد حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ارائه نمود و افزود: استان کرمانشاه باوجود ۳ پتروشیمی فعال و ۲ طرح در دست اجرا قطب سوم پتروشیمی کشور است.

به گزارش می‌متالز، محسن دارابی با بیان مطالب فوق افزود: عمده‌ترین محصولات استان شامل محصولات پتروشیمی، فولادی، خودرو سواری، سیمان خاکستری، کاشی و سرامیک، روغن نباتی، رب گوجه‌فرنگی، فرآورده‌های لبنی و آرد است که بیشتر این صنایع صادراتی هستند.

دارابی در ادامه افزود: ۱۴۴ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان و حدود ۵۹۰۰ فرصت شغلی در استان موجود است.


رئیس سازمان صمت استان تأکید کرد: سال گذشته ۱۳۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که ۸۳۹ مصوب را داشته که نتیجه آن ۴۱ واحد راکد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند، همچنین در این مدت ۲۲ معدن راکد با سرمایه‌گذاری ۱۸۴ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸۱ نفر فعال شده‌اند.


دارابی در پایان افزود: جذب ۴۲.۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری و کارسازی ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت، انعقاد قرارداد ۲۵.۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای کارسازی در سال ۱۴۰۰ از عمده اقدامات سازمان برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در سطح استان است.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده