تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۲۰۱۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت بر تصمیمات هیات مدیره بورس کالا نظارت دارد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: بیشتر سهامداران اصلی بورس کالا، اعضای هیات مدیره را تشکیل داده اند، اما این طور نیست تصمیمات شخصی آن‌ها بر بورس کالا حاکم باشد.

به گزارش می‌متالز، رضا شهرستانی جیزه افزود: علت اینکه اغلب اعضای هیات مدیره بورس کالا از فولادسازان هستند این است که آنان همگی از سهامداران این بازار هستند.

وی تصریح کرد: درست است که این اعضا از فولادسازان تشکیل شده اند، اما آنچه که مورد نظر تمامی کاربران بورس کالاست این است که ما برای بورس کالا افراد منصف عادل می‌خواهیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: فعالان این صنف به عنوان مشتریان بورس کالا همگی خواهان این هستند که هرشخص یا فردی که در راس این مجموعه می‌نشیند، چترحمایتی از تمام اعضای این بازار را داشته باشد.

شهرستانی درخصوص اعتراضات دیگر اعضای زنجیره فولاد به مدیریت فولادی‌ها در بورس گفت: بیشتر سهامداران اصلی بورس کالا، اعضای هیات مدیره را تشکیل داده اند، زیرا در زمان تشکیل بورس کالا این افراد و شرکت‌ها، سهام بورس را خریداری کردند.

وی درعین حال افزود: درست است که این شرکت‌ها و افراد سهامداران اصلی به حساب می‌آیند، اما اینطور نیست که تصمیمات شخصی آن‌ها بر بورس کالا حاکم باشد، دولت بهرحال بر فعالیت بورس کالا نظارت دارد واعضای هیات مدیره نمی‌توانند حتی اگر بخواهند منافع گروه خاصی را تامین کنند، چون نظارت دولت مانع از انجام این کار خواهد شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده