تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۲۰۶۲۹
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۸|برنت ۷۵ دلار و ۴۶ سنت شد

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۹ سنت معادل ۰.۷۸ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که تقاضا برای نفت سریعتر از عرضه در حال افزایش است و در حالی که انتظار می‌رود واکسیناسیون کرونا تاثیر شیوع سویه دلتا در جهان را کاهش دهد، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۹ سنت معادل ۰.۷۸ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۸۴ درصد کاهش به ۷۳ دلار رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به احساس محتاطانه حاکم بر بازار‌های آسیا و اقیانوسیه و در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی نگرانی‌ها از ویروس کرونا، آمار‌های ضعیف‌تر از انتظار از رشد اقتصادی و اشتغال آمریکا هستند قیمت نفت اندکی کاهش داشته است.».

اما عرضه محدود و تقاضای قوی در آمریکا، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان سبب شده تا قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت رشد هفتگی بیش از یک درصدی قرار بگیرد.

یانگ افزود: «این هفته تضعیف دلار و تقویت سوددهی شرکت‌های آمریکایی سبب شده تا قیمت‌ها تقویت شود. اما افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا در آمریکا ممکن است بر چشم انداز تقاضا تاثیر بگذارد.»

با وجود گسترش مجدد شیوع کرونا در آمریکا، بخش‌هایی از آسیا و اروپا به گفته تحلیلگران نرخ بالای افراد واکسینه شده ضرورت وضع مقررات قرنطینه سختگیرانه را که می‌تواند تاثیر منفی بر تقاضای نفت بگذارد، کمتر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده