تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۵۱۵
کد خبر: ۲۲۰۶۳۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - آیین بهره‌برداری از واحد‌های مسکن اقشار کم درآمد و مقاوم سازی شده کشور و استان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، این مراسم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مهندس تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و تجلیل از اهتمامی که در احداث مسکن روستایی داشت، برگزار شد.

در این مراسم ۴۰ هزار و ششصدمین واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان خراسان جنوبی، همزمان با ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در کشور به بهره برداری رسید.

تحویل کلید ۸ هزارمین واحد مسکن محرومین استان، همزمان با ۷۰ هزارمین واحد مسکن محرومین در کشور نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کل سهمیه احداث مسکن اقشار کم درآمد تخصیص یافته به استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹، تعداد ۱۱ هزار واحد بوده که از این تعداد، ۸ هزار واحد با میانگین زیربنای ۴۸۰ هزار مترمربع، در بیش از ۶۰۰ روستا و ۲۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحدها، شامل ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض بوده است.

۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی  به بهره برداری رسید

بهره‌برداری از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی

در مراسم بهره‌برداری از واحد‌های مسکن اقشار کم درآمد کشور و با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که به صورت کشوری با حضور دکتر نوبخت و به یاد رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، کلید یک واحد به نیابت از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مالک تحویل شد.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم، کلید واحد مسکونی به همراه یک جلد کلام الله مجید را به رقیه رضایی همسر شهید حسن کوشه اهدا کرد.

این واحد مسکونی، ۸ هزارمین واحد مسکن اقشار کم درآمد استان است که طی دو سال گذشته احداث و تحویل شده است. این واحد‌ها با اعتباری شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و آورده مالک احداث شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده