تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۵۷۱
کد خبر: ۲۲۰۶۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن ارزان شد

‌می‌متالز - سنگ آهن در پی انتظارات برای کاهش شدید تولید فولاد چین تا پایان سال، در بازار سنگاپور به پایین‌ترین قیمت دو ماه اخیر نزول کرد.

به گزارش می‌متالز، سنگ آهن که ماده خام فولادسازی است، در مدت دو هفته حدود ۱۵ درصد ریزش قیمت داشته که این ریزش تحت تاثیر اقدامات چین برای کاهش آلودگی صنعت فولاد به عنوان یکی از آلاینده‌ترین صنایع این کشور روی داده است. گروه شاگانگ که چهارمین کارخانه فولادسازی بزرگ جهان است، هفته جاری اعلام کرد تولید و فروش خارجی را به منظور عمل به مقررات دولتی برای کاهش آلایندگی، کاهش می‌دهد.

اقدامات چین برای محدود کردن تولید فولاد و کاهش آن از رکورد بالای سال گذشته در نیمه اول سال ۲۰۲۱ چندان موفقیت آمیز نبود و تولید این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت. از این رو انتظارات بالایی در خصوص ضرورت محدود شدن قابل توجه تولید تا پایان سال وجود دارد.

چین هفته جاری تدابیری را برای محدود کردن صادرات رونمایی کرد و تعرفه صادرات بعضی از مواد فولاد را افزایش داد و تخفیف روی محصولات سرد نورد را حذف کرد.

ویویک دیهار، تحلیلگر کالا در بانک کامن ولث استرالیت در یادداشتی نوشت: تولید فولاد چین اکنون با موانع بیشتری روبروست. تقاضا با تلاش چین برای کاهش تولید فولاد به منظور کاهش آلودگی ضعیف شده است.

بهای معاملات سنگ آهن سنگاپور ۴.۵ درصد سقوط کرد و به ۱۸۲ دلار و ۱۰ سنت در هر تن رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود هشت درصد کاهش داشته است. قیمت‌ها در دالیان چین ۴.۹ درصد سقوط کرد. بهای معاملات میلگرد فولادی و کویل گرم نورد در شانگ‌های صعود کرد.

در بخش عرضه، شرکت واله برزیل که دومین معدنکار بزرگ سنگ آهن در جهان است، اعلام کرد مطمئن است با وجود اختلالات اخیر، به هدف تولید سالانه ۳۱۵ تا ۳۳۵ میلیون تن دست پیدا خواهد کرد.

در بازار‌های فلزات پایه، نیکل و آلومینیوم با توقف افت چهار روزه دلار که قیمت کالا‌ها به ارز‌های دیگر را گرانتر کرد، ثابت بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیکل که در تولید فولاد ضدزنگ و باطری‌های خودرو‌های برقی بکار می‌رود، تغییر چندانی نداشت و ۱۹۱۸۵ دلار در هر تن در بازار فلزات لندن بود.

این فلز در فوریه به ۲۰ هزار و ۱۱۰ دلار در هر تن صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ بود. بهای معاملات آلومینیوم پس از این که در بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۱ بسته شد، ثابت بود.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده