تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۲۲۰۷۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جهش شاخص کل بورس با تقویت خوش‌بینی‌ها

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۹۶۲ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۹۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۹۴ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۷۸۰ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۱۷۸ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد، عدد ۳۳۹ هزار و ۴۲۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۶۴۱ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۷۱۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۶۴۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۹۶۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
جهش شاخص کل بورس با تقویت خوش‌بینی‌ها
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی میدکو، فملی، فارس، فولاد، کگل و کچاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی پاکشو، خودرو و وسکرشا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۳ هزار و ۱۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد میدکو (توسعه معادن وص. معدنی خاورمیانه با ۷.۰۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های فنوال، البرز، دسبحان و جم پیلن بود. همچنین نماد معاملاتی شلعاب (لعابیران) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های وسکرشا، ولیز، ولغدر، خپویش و غاذر قرار گرفتند.

جهش شاخص کل بورس با تقویت خوش‌بینی‌ها

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده