تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۲۰۸۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نامه نگاری بورس با شورای رقابت

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت از وی خواست تا فهرست مجموعه‌هایی که در جریان امور مربوط به قیمت گذاری خودرو هستند را معرفی کند.

به گزارش می‌متالز، محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به رضا شیوا رئیس شورای رقابت از وی خواست تا فهرست افرادی که در جریان امور مربوط به قیمت گذاری خودرو هستند را به این سازمان معرفی کند.

این درخواست در حالی مطرح شده که موضوع عرضه خودرو در بورس کالا مدتی است در جلسات نمایندگان مجلس، دولتی‌ها و خودروسازان مطرح است و در عین حال تمام معاملات در بورس کالای ایران تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. به این ترتیب نامه رئیس سازمان بورس می‌تواند احتمال عرضه خودرو در بورس کالا را تقویت کند.

شرکت‌های خودروسازی مهم در بورس شامل ایران‌خودرو در نماد خودرو، سایپا در نماد خساپا، پارس‌خودرو در نماد خپارس و دیگر گروه‌های خودروسازی در بورس به دلیل زیان انباشته، از پرداخت سود به سهامداران خودداری کردند و سهام خودرویی در بازار همچنان رو به کاهش است که یکی از دلایل آن قیمت‌گذاری خودرو و از دلایل دیگر آن می‌توان به سوء مدیریت و عدم ارتقاء بهره‌وری در فرآیند تولید و کیفیت خودرو اشاره کرد.

از طرفی شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند، مانند خودروسازی، فولادسازی و یا صنایع سیمان و پتروشیمی نباید محصولات آن‌ها در جای دیگر قیمت‌گذاری شود، چون بازار سرمایه، بازار شفاف و رقابتی است که خود به خود قیمت شرکت‌ها، سهام آن‌ها را می‌تواند مشخص کند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده