تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۲۰۸۶۷
سرویس خبر : انرژی

آب مشترکان پرمصرف تهرانی از امروز قطع می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: براساس اخطار‌های قبلی، آب مشترکان پرمصرف تهرانی از امروز (شنبه) دو تا پنج ساعت قطع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه شروع این کار از اشتراک‌های پرمصرف مناطق شمالی تهران آغاز می‌شود، گفت: از ابتدای تیرماه برای ۲۰۰هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند، اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده است.

وی با بیان اینکه مشترکانی که میزان مصرف خود را کاهش نداده‌اند، مشمول این طرح می‌شوند، افزود: میزان مصرف آب در تهران نسبت به سال قبل حدود دو تا سه درصد افزایش یافته است. البته باید گفت از اسفند سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا مصرف آب شهر تهران سیر صعودی زیادی پیدا کرد. قبل از شیوع این ویروس عمدتا در اول خرداد این میزان مصرف وجود داشت، اما از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون هیچ روزی میزان مصرف کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده و به‌طور کلی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف آب شرب در تهران به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است. به گفته مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران، حدود ۳۰ درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و ۲۰درصد مشترکان جزو مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق‌العاده مصرف بالایی دارند. بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در تهران، گفت: در تهران روزانه ۵/ ۳میلیون مترمکعب و در سال حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود. به عبارت دیگر ۱۷ تا ۱۸ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می‌شود. اگر مردم صرفه‌جویی نکنند هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده