تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۲۰۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست نماینده دموکرات از جنت یلن

‌می‌متالز - الیزابت وارن، نماینده دموکرات مجلس سنا، در نامه‌ای به جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از او خواست تا پاسخی جامع و هماهنگ در ارتباط با تهدید‌های حوزه ارز‌های دیجیتال و به‌ویژه باج‌افزار‌ها مهیا کند.

به گزارش می‌متالز، وارن که از جمله مخالفان ارز‌های دیجیتال به حساب می‌آید، دولت آمریکا را ملزم به اتخاذ رویکرد‌های قانونی برای کاهش خطرات ارز‌های دیجیتال در حوزه سیستم‌های مالی کرده است. وارن دیروز در یک نامه سرگشاده خطاب به جنت یلن، شورای نظارت بر ثبات مالی را ملزم کرد تا پاسخی هماهنگ و جامع در ارتباط با خطرات حوزه ارز‌های دیجیتال آماده کند.

وارن در نامه خود عنوان می‌کند که نگرانی‌ها درباره نبود قانون‌گذاری‌های کافی در بحث خطرات ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان روزبه‌روز در حال افزایش است. او در ادامه به این مساله هم اشاره کرد که تقاضا برای ارز‌های دیجیتال در حال افزایش است و ارزش بازار نزدیک به ۲ تریلیون دلاری این بازار می‌تواند خطراتی سیستماتیک برای نظام مالی آمریکا به همراه داشته باشد. این نخستین بار نیست که وارن طی نامه‌ای به مقامات آمریکا نسبت به نگرانی‌های حوزه ارز‌های دیجیتال هشدار می‌دهد. اوایل این ماه وارن در نامه‌ای به گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خواستار شفافیت در حوزه قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال تا پایان ماه جاری میلادی شد. او در جلسه بررسی صلاحیتش برای ریاست کمیته فرعی سنا در سیاست‌های مالی هم از ذات پرریسک ارز‌های دیجیتال انتقاد کرده بود. وارن در بخشی از نامه خود می‌نویسد: افزایش برخورد نظام مالی با ارز‌های دیجیتال به معنی آن است که زیان‌های مربوط به این بازار ممکن است در فضای مالی [سنتی]پخش شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده