تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۵۸۶
کد خبر: ۲۲۰۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

‌می‌متالز - در نخستین روز هفته، هیجان در بازار سکه بیشتر از بازار دلار بود. روز شنبه فلز گران‌بهای داخلی توانست ۳۰۰ هزار تومان رشد را تجربه کند و به بهای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

به گزارش می‌متالز، در نخستین روز هفته، هیجان در بازار سکه بیشتر از بازار دلار بود. روز شنبه فلز گران‌بهای داخلی توانست ۳۰۰ هزار تومان رشد را تجربه کند و به بهای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد. رشد ۷/ ۲ درصدی فلز گران‌بهای داخلی در شرایطی رخ داد که در بازار ارز، دلار تنها حدود ۶‌دهم درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

افزایش بیشتر فلز گران‌بهای داخلی در برابر دلار نشان می‌داد که هیجان در بازار سکه بالا رفته است و معامله‌گران این بازار تا حد زیادی از فاز احتیاط خارج شده‌اند. برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که شکست دو سطح مقاومتی مهم موجب خروج سکه‌بازان از فاز احتیاط شد. فلز گران‌بهای داخلی دوشنبه هفته گذشته از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد و روز چهارشنبه به مقاومت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در واقع شکست سطوح مقاومتی یکی از متغیر‌هایی است که انتظارات افزایشی را در بازار سکه بالا برده است.

در کنار این دو عامل دیگر نیز در روند صعودی بازار اثرگذار بود. از یکسو، ماندن اونس طلا بالای محدوده هزار و ۸۱۰ دلار موجب شد انتظار سکه‌بازان نسبت به تقویت بهای فلز زرد در بازار‌های جهانی بیشتر شود و از سوی دیگر، افزایش مداوم قیمت دلار، خوش‌بینی بازیگران سکه نسبت به آینده اسکناس آمریکایی را افزایش داد.

توقف سیر صعودی

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر تقویت ارزش دلار افت کرد و روند رشد آن پس از اجلاس فدرال‌رزرو به پایان رسید. بهای این فلز گرانبها در قیمت ۱۸۱۴ دلار بسته شد و ۵۵/ ۰درصد بازده را در کارنامه هفتگی به ثبت رساند.

قیمت طلا هفته گذشته به‌دنبال اظهارات رئیس فدرال‌رزرو؛ جرومی پاول، که گفته بود در حال‌حاضر افزایش نرخ بهره در دستور کار نیست، رشد کرده بود. اما در پایان معاملات ارزش شاخص دلار که تا پایین‌ترین سطح یک ماهه افت کرده بود، تقویت شد تا قیمت طلا برای خریداران دارنده ارز‌های غیردلاری گران‌تر شده و تقاضای خرید آن کاهش یابد. این اتفاق باعث شد تا قیمت طلا از بالاترین سطح ۲ هفته‌ای خود بازگردد، اگرچه فضا در بازار طلا خوش‌بینانه است، اما بعضی از تحلیلگران هشدار دادند که این فلز ارزشمند همچنان با مقاومت قابل توجهی برای صعود روبه‌روست.

اوج‌گیری سکه

بازار طلا و سکه با وجود ثبات تقریبی که در هفته‌های گذشته داشت، تا روز شنبه روند افزایشی و پر نوسان قیمت را تجربه کرد. در همین حین روز گذشته نرخ دلار داخلی در برخی ساعات تا مرز ۲۶‌هزار‌تومان نیز بالا رفت. از همین‌رو تحت تاثیر افزایش نرخ ارز، قیمت هر سکه بهار آزادی به بیش از ۱۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار‌تومان صعود کرد.

افزایش بهای این سکه، حباب آن را بزرگ‌تر کرده به طوری که حباب این سکه به بیش از ۶۰۰‌هزار‌تومان رشد کرده است. گفته می‌شود که با توجه به تحولات غیراقتصادی داخلی و روند بازار‌های جهانی که منجر به افزایش قیمت اونس طلا شده است، همراه با افزایش نرخ ارز، برای روز‌های آتی احتمال می‌رود که قیمت‌های جدیدی را در سطوح بالاتر داشته باشیم.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده