تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۲۱۰۰۹
سرویس خبر : اجتماعی

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ تا ساعاتی دیگر

‌می‌متالز - بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، فردا دوشنبه ۱۱ مردادماه نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ تا فردا (دوشنبه، ۱۱مرداد) در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. بعد از اعلام نتیجه اولیه و مشاهده نمرات و رتبه کسب شده در آزمون، پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی، داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

همچنین سامانه انتخاب رشته مجازی هم در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته خود از این سامانه بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند که برای آن‌ها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نیز روز‌های چهارشنبه ششم مرداد با شرکت بیش از ۷۲ هزار داوطلب و پنج شنبه هفتم با شرکت بیش از ۳۰۰ هزار و ۲۵۵ و سر انجام روز گذشته جمعه هشتم مرداد با شرکت ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون دهه اول شهریور اعلام می‌شود که داوطلبان بعد از مشاهده نتایج اولیه خود می‌توانند انتخاب رشته کنند. همچنین به تدریج تا اوایل مهر ماه نتایج رشته‌های مصاحبه دار و آزمون‌های عملی نیز اعلام می‌شود در نهایت نتایج نهایی آزمون اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده