تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۲۱۰۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

وضعیت تقاضای فولاد زیرساخت‌ها در چین

‌می‌متالز - تحلیلگران معتقدند که چشم انداز نسبتا متوسط هزینه‌های مالی چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، تقاضای فولاد بخش زیرساخت‌ها را مشابه یا کمتر از مدت مشابه سال قبل نگه خواهد داشت. چین تلاش کرده است خطرات پنهان بدهی دولت‌های محلی را برطرف کند، که منجر به کاهش بودجه بخش زیرساخت‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ شد.

به گزارش می‌متالز، با تقاضای ناچیز برای فولاد در ساخت و ساز‌های زیربنایی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، قیمت و حاشیه سود فولاد چین در درازمدت بستگی به نحوه اجرای دقیق برنامه کاهش تولید فولاد در این دوره دارد. چندین استان در چین برنامه کاهش تولید فولاد را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ اعلام کرده اند که این امر مطابق با تلاش‌های این کشور برای حفظ تولید سالانه فولاد خام امسال کمتر از سال ۲۰۲۰ است.

ژانویه تا ژوئن سال جاری هزینه‌های مالی بخش حمل و نقل ۳ درصد افت سالانه داشت و ساخت و ساز‌های شهری و روستایی نیز افت ۲ درصدی را تجربه نمودند. با این حال اگر چین برنامه‌های کاهش تولید فولاد را جدی پیش ببرد، تقاضای داخلی پروژه‌های ساخت و ساز از عرضه فراتر می‌رود و از قیمت مقاطع حمایت خواهد نمود.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده