تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۲۱۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی سفیدرود رشت

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در سفر به استان گیلان و با حضور در شهرک صنعتی سفیدرود رشت، از دو واحد تولیدی "گیل راد شمال" و "تعاونی تولیدی توزیعی گروه صنعتی آرین سعید" بازدید کرد.

وی در این بازدیدها، ضمن گفتگو با مدیران و کارگران این واحد‌های صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

واحد صنعتی "گیل راد شمال" که با سرمایه گذاری ۴۰۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی سفیدرود احداث و در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن مفتول مس ETP و FRHC و انواع هادی‌های مسی بدون روکش و با پوشش قلع در مقاطع مختلف، ۲۰ هزار تن انواع سیم تک رشته و افشان و همچنین ۵۶۰۰ تن سیم قلع اندود در سال را دارد و برای ۹۴ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

محصولات تولیدی این شرکت در کارخانجات تولید کننده سیم و کابل و سیم لاکی، شرکت‌های تولید کننده ترانسفورماتور و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.

همچنین واحد صنعتی "تعاونی تولیدی توزیعی گروه صنعتی آرین سعید" متشکل از دو مجتمع "آرین تخته" و "آرین مریم" که با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سفیدرود احداث و در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار مترمکعب فیبر خام و روکش در سال را دارد و برای ۶۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

قابیلت تولید MDF، HDF و LMDF ویژگی منحصر به فرد این واحد تولیدی است که این محصول برای اولین بار در کشور تولید می‌شود و به رغم سبک بودن وزن تخته‌های تولیدی، دارای مشخصه‌های کیفی استاندارد است.

عرضه محصولاتی با ابعاد متفاوت از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این واحد صنعتی است که محصولات تولیدی آن با بهره گیری از فناوری پیشرفته کشور آلمان و دیگر کشور‌های اروپای غربی با برند "سینا ام دی اف" به صورت خام و روکش شده عرضه می‌شود.

شرکت "تعاونی تولیدی توزیعی گروه صنعتی آرین سعید" جزو شرکت‌های سبز محسوب می‌شود و در راستای توسعه زراعت چوب که ماده اولیه محصولات سلولزی است، تا کنون میلیون‌ها نهال به طور رایگان بین زارعین چوب توزیع شده است.

طرح توسعه و تکمیلی مجتمع آرین تخته که ظرفیت محصولات پایین دستی خود را افزایش داده و عرضه متنوع از محصولات را میسر می‌سازد، با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار مترمکعب فیبر فشرده چوبی (MDF و HDF)، در سال ۱۳۹۹ تولید آزمایشی خود را آغاز نموده و طرح‌های تکمیلی دیگر این شرکت نیز در جریان احداث می‌باشد.

این طرح با استفاده از به روزترین فناوری اروپایی به منظور عرضه متنوعی از محصولات احداث شده و با بهره برداری از آن، ظرفیت تأمین فیبر فشرده چوبی کارخانجات تولیدی گروه صنعتی آرین سعید، تنها در استان گیلان به میزان ۷۵۰ هزار مترمکعب در سال رسیده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از محل پروژه و مراحل پیشرفت احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سفیدرود نیز بازدید کرد.

در این بازدید توضیحات فنی و مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت پروژه ارائه و تصمیمات لازم برای رفع موانع ادامه عملیات اجرایی تصفیه خانه اتخاذ شد.

تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سفیدرود که عملیات اجرایی احداث آن از سال ۱۳۹۵ آغاز و هم اکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سه فاز اجرایی می‌شود که هر فاز آن ظرفیت تصفیه روزانه ۳۵۰ مترمکعب فاضلاب را خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از اراضی فاز توسعه شهرک صنعتی سفیدرود نیز بازدید کرد و پس از دریافت گزارش توضیحات فنی و اقتصادی مربوطه، در جریان اقدامات رفع موانع اجرای پروژه شهرک سازی قرار گرفت.

فاز توسعه ۱۹۵ هکتاری شهرک صنعتی سفیدرود که در جوار ایستگاه راه آهن رشت واقع است، در مرحله دیوار کشی محوطه قرار دارد که پس از رفع موانع موجود و با ایجاد بستر مناسب و زیرساخت‌های لازم، فرصت مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران صنایع کوچک و متوسط فراهم می‌کند.

شهرک صنعتی سفیدرود دارای ۷۱۹ هکتار مساحت است که ۳۲۱ هکتار آن زمین صنعتی و ۴۳۲ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و ۳۲۵ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۲۵۰ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۲۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۹۹۷۷ میلیارد ریال برای ۲۹۸۴ نفر فرصت شغلی فراهم کرده اند.

مدیران حوزه مدیرعامل، حراست و روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر یک روزه به استان گیلان همراهی می‌کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده