تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۲۱۱۲۶
سرویس خبر : انرژی

آخرین خبر‌ها از سهمیه سوخت آژانس‌های شهری و تاکسی سرویس‌ها

‌می‌متالز - به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی، طبق اعلام وزارت کشور، این ماه نیز مانند ماه‌های گذشته، سهمیه سوخت مالکان خودرو‌هایی مانند تاکسی‌های اینترنتی که به صورت اعتباری سهمیه خود را دریافت می‌کنند، بر اساس میزان پیمایش آن‌ها واریز شده است.

به گزارش می‌متالز، رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی بیان کرد: طبق اعلام وزارت کشور، این ماه نیز مانند ماه‌های گذشته، سهمیه سوخت مالکان خودرو‌هایی مانند تاکسی‌های اینترنتی که به صورت اعتباری سهمیه خود را دریافت می‌کنند، بر اساس میزان پیمایش آن‌ها واریز شده است.

او در پاسخ به این سوال که برخی از مالکان این دسته از خودرو‌ها مدعی این هستند که کمتر از میزان پیمایش خود، سهمیه دریافت کرده اند، با تاکید مجدد بر این که پیگیری از وزارت کشور حاکی از واریز سهمیه‌ها مانند گذشته و بر اساس میزان پیمایش این خودروهاست، توضیح داد: صرفا مسئولیت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بر عهده اتحادیه کسب و کار‌های مجازی است و چنانچه هر کدام از این دسته از رانندگان، اعتراضی در این زمینه دارند، باید مشخصات و مدارک خود را به این اتحادیه ارائه کنند و درخواست پیگیری مشکل را داشته باشند تا موضوع از طریق وزارت کشور رسیدگی شود.

گفتنی است؛ بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و به صورت آزاد سه هزار تومان تعیین شد، اما واریز سهمیه برای برخی دیگر از رانندگان به صورت اعتباری در نظر گرفته شد.

بر این اساس، افرادی که سوخت آن‌ها به‌صورت اعتباری تخصیص می‌یابد، می‌توانند از اعتبار موجود در کارت بانکی خود برای سهمیه سوخت استفاده کنند و افرادی که سهمیه ثابت لیتراژی دریافت می‌کنند، شامل طرح استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری نمی‌شوند. این سهمیه به یک کارت بانکی مشخص واریز نمی‌شود و در واقع این مسئله به عنوان یک اعتبار بانکی در نظر گرفته شده و افراد مشمول با توجه به کد ملی خود می‌توانند با هر کارت بانکی متصل به شبکه بانکی، از این اعتبار استفاده کنند.

همچنین، تنها خودرو‌هایی که شامل تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند، از این طریق اعتبار دریافت می‌کنند. این افراد شامل دارندگان خودرو‌های فعال در آژانس‌های مسافری، دارندگان خودرو‌های تاکسی‌های اینترنتی، جانبازان، آمبولانس‌های آرامستان‌ها و تاکسی‌های بین شهری هستند که بر اساس پیمایش، سهمیه بنزین دریافت می‌کنند و اطلاعات پیمایش آن‌ها توسط وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.

لازم به بیان است؛ طی ماه‌های گذشته واریز سهمیه سوخت این دسته از خودرو‌ها با تاخیر‌هایی مواجه بوده است، اما این ماه که به موقع واریز صورت گرفته، برخی از مالکان این خودرو‌ها مدعی شده اند که میزان واریزی بسیار کمتر از سهمیه آن‌ها و حتی حدود یک سوم سهمیه واقعی بوده که این دسته از افراد، باید با ارائه مشخصات و مدارک، مشکل را از اتحادیه مرتبط پیگیری کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده