تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۲۱۲۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۲ هزار واحد اصلاح کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان در بیش از ۶۸۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲ هزار و ۳۴۷ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۷ هزار و ۸۹۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری غدیر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۸۹ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۵۷ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۳۱ واحد، آزاد شناور ۷۱۰ واحد و شاخص بازار اول ۳۶۷۹ واحد افت و شاخص بازار دوم ۱۳۹۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۳۴ میلیارد تومان در ۳۶۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۸۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۸۷۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی زاگرس، بانک دی و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، بیمه تجارت نو و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده